דה-סנטיס הכריז מלחמה על ה-CDC והנחיות הקורונה: "נחקור כל עוולה ועוולה"
על אף שהמגפה כמעט מאחורינו, המושל הרפובליקני של פלורידה ממשיך במאבק נגד סוכנויות הבריאות של ארה"ב, בין היתר, לטענתו, כדי להחזיר את אמון הציבור

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, הודיע כי הוא יבקש מחבר מושבעים גדול לחקור האם תושבי מדינת הסאנשיין הוטעו על ידי יצרני התרופות לקבל חיסוני קורונה - זאת על אף שהמנתח הכללי של מדינתו הדגיש שהחיסונים עלולים להזיק לאלה שקיבלו אותם.

(צילום: Getty Images)

בדיון שנערך ביום שלישי, המושל הרפובליקני הודיע כי הוא יפתח בחקירה על כל "עוולה ועוולה" הקשורה לא רק ביצירת החיסונים עצמם, אלא גם כיצד נעשה בהם שימוש בפלורידה וכל נזק ארוך טווח שיכול לבוא כתוצאה מהשימוש בהם. 

הוא גם הכריז על הקמת מועצת מנהלים אשר "תייעץ לציבור ותספק פיקוח" על מערכת בריאות הציבור, במה שהוא תיאר כסוכנות נגד למוסדות כמו המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, איתם הוא הסתכסך פעמים רבות במהלך המגפה כאשר התנגד להמלצות שלהם, כמו להסתגר או לעטות מסכה. 

"ראינו בשנים האחרונות את פשיטת הרגל של מערכת בריאות הציבור", אמר דה-סנטיס במהלך הדיון, ואז מתח ביקורת על החלטות של פקידי הבריאות ותקף אותם אישית:

"אם זו היא לא פארסה פוליטית ענקית, אז אני לא יודע מה זה… המשכנו לראות אנשים במשרדים הבירוקרטיים האלה, מתנהגים בדרכים שגרמו לאבד כל סוג של אמון או רצון טוב. וה-CDC שלנו נמצא בשלב זה, שאתם פשוט מניחים שהם לא שווים את הנייר שהם מדפיסים עליו", אמר.

כדי לחזק את הטענות שלו, המושל הסתמך על המנתח הכללי של פלורידה ג'וזף לדאפו - שחולק רבות על הקונצנזוס הרפואי - אך גם על דמויות אחרות כמו מרטין קולדורף וג'יי בהטצ'ריה. מאז תחילת הקורונה, השניים סומנו ודעותיהם בוטלו ברוב הממסדים בשל הספקות שהטילו על המדע מאחורי החיסונים, על חומרת הנגיף והצעדים שננקטו כדי למנוע את התפשטות המגפה. 

דה-סנטיס ולדאפו (צילום: AP)

"אנחנו יודעים שהאמון במערכת הבריאות נהרסה", המשיך דה-סנטיס. "וחשוב שיהיו לנו אנשים שאנחנו באמת יכולים לסמוך עליהם כשהם נותנים תשובות ומדריכים אותנו, לגבי כמה מהנושאים החשובים ביותר שיש היום".

על פי מחקר שנערך לאחרונה על ידי המכון Morning Consult, נמצא כי 1 מכל 4 מבוגרים, כמו גם שליש מהרפובליקנים, מטילים ספק כלשהו לגבי החיסונים. 

עם זאת, נתונים ומחקרים של ה-CDC הראו "שיעורים נמוכים של טיפול רפואי לאחר חיסון, במיוחד אשפוז". גם יצרנית התרופות פייזר הסכימה:

"סוכנויות רגולטוריות  ברחבי העולם אישרו את השימוש בחיסון הקורונה שלנו. הרשאות אלו מבוססות על הערכה חזרה ובלתי תלויה של הנתונים המדעיים על איכות, בטיחות ויעילות, כולל הניסוי הקליני שלנו. נתונים ממחקרים בעולם האמיתי משלימים את נתוני הניסויים, ומספקים ראיות נוספות לכך שהחיסון מספק הגנה יעילה מפני מחלות קשות", נמסר מהחברה. 

YOU MIGHT ALSO LIKE