רון דה-סנטיס מוביל בענק על דונלד טראמפ
בחודשים האחרונים, התמיכה הרפובליקנית בנשיא לשעבר נמצאת במגמת ירידה מתמדת - ומי שעולה על גבו הוא המושל של פלורידה. "השמרנים רוצים טראמפיזם, אבל ללא טראמפ"

מושל פלורידה רון דה-סנטיס מוביל בענק על הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בשאלת המתמודד המתאים ביותר להוביל את הרפובליקנים, זאת בסקר שנערך בקרב מצביעי המפלגה.

הסקר של USA Today ואוניברסיטת סאפוק, שפורסם ביום שלישי, מצא כי 56 אחוזים מהמצביעים הרפובליקנים והעצמאיים הנוטים לתמוך בפלגה הרפובליקנית, מעדיפים את המושל של פלורידה כמי שיעבוד בראש המפלגה. רק 33% מהמשתתפים אמרו כי הם רוצים את טראמפ. 

בשאלה אחרת, 60% אמרו שהם רוצים שמי שיוביל את המפלגה הרפובליקנית ימשיך את המדיניות של הנשיא לשעבר, אבל הם לא רוצים את טראמפ כנשיא. 

"יש שריף רפובליקני חדש בעיר", אמר דיוויד פליאולוגוס, מנהל מרכז המחקר הפוליטי של אוניברסיטת סאפוק. "דה-סנטיס גובר על טראמפ לא רק בקרב ציבור הבוחרים הכללי, אלא גם בקרב המצביעים הרפובליקנים, ואלה שהיו בסיס המצביעים של הנשיא לשעבר".

"רפובליקנים ועצמאיים שמרנים רוצים יותר טראמפיזם, אבל ללא טראמפ", הוסיף פליאולוגוס.

טראמפ נמצא בבעיה גדולה, שכן בחודשים האחרונים התמיכה בו צונחת במהירות - בשל שלל החקירות העומדות נגדו, העובדה שהחברה שלו 'ארגון טראמפ' נמצאה אשמה בהונאת מס, ההפסד של המועמדים בהם הוא תמך בבחירות אמצע הקדנציה, וארוחת הערב שערך לאחרונה, ככל הנראה בעל כורחו, עם מכחיש השואה ניק פואנטס והראפר קניה ווסט.

הסקר שנערך מצא גם כי דירוג האישור של טראמפ בקרב רפובליקנים צנח מ-75% באוקטובר ל-64% בדצמבר, זאת במקביל לעלייה בחוסר שביעות הרצון ממנו, שעלה מ-18 אחוזים ל-23 אחוזים באותה תקופה, בהתאמה. 

כמו כן, סוקרים מצאו שהנשיא ג'ו ביידן מוביל על פני טראמפ במירוץ היפותטי אחד נגד השני על הנשיאות, אך הוא לא מוביל על דה-סנטיס, שמנצח אותו ב-4 נקודות. 



YOU MIGHT ALSO LIKE