7 שיטות פשוטות ויעילות לשחרור אנדורפינים גם מהבית
הם משתחררים בעיקר במהלך פעילות גופנית וגורמים למצב הרוח שלנו להמריא. אך מה קורה בעונה הקרה? כשהדבר האחרון שמתחשק לעשות הוא לצאת מהבית? הנה כמה דרכים מעולות שיעזרו לגוף שלכם לשחרר כמות יפה של אנדורפינים

אנדורפינים נקראים גם משככי הכאב הטבעיים שהגוף שלנו מייצר. האנדורפין נחשב לסם האושר הטבעי של הגוף, הכימיקלים הטבעיים משתחררים במוח באופן טבעי ומשפרים את מצב הרוח עד כדי אופוריה.  מחקרים הראו כי אנדורפינים יכולים להקל על תסמיני דיכאון, להפחית מתח וחרדה ואפילו לווסת את התיאבון ולתרום לירידה במשקל. החדשות הטובות הן כי ישנן כמה דרכים נוספות, מלבד פעילות גופנית, היכולות להגביר את רמות האנדורפינים.

דיקור סיני

דיקור סיני נחשב פתרון יעיל במיוחד למגוון סימפטומים כמו כאבים כרוניים, נדודי שינה, חרדה, דיכאון ותסמינים של תסמונת קדם וסתית. מעבר לשיכוך כאבים הוא יכול גם לשפר את מצב הרוח. מחקר מהשנים האחרונות אף מצביע על כך שאנדורפינים מופעלים כאשר המחטים נכנסות לגוף.

להריח לבנדר

ניחוחות שמן אתריים משמשים למגוון צרכים משיפור השינה ועד הפגת מתח. אחד היתרונות המפתיעים בהרחת שמנים אתריים, במיוחד בריח לבנדר, היא היכולת להגביר את האנדורפינים. מחקרים מצביעים על ריח הלבנדר ככלי טבעי לקידום שחרור אנדורפינים.

יחסי מין

עיסוק בפעילות מינית קבועה משחרר מתחים וכמות נאה במיוחד של אנדורפינים. האנדורפינים המיוצרים במהלך עוררות מינית מעוררים גם את הייצור של אוקסיטוצין, המכונה הורמון האהבה, כמו גם נוירוכימיקלים אחרים כמו דופמין.

יין ושוקולד

זה בדיוק הזמן להתפנק ביין טוב לצד שוקולד מריר איכותי בבית החמים והנעים כשבחוץ יורד גשם. אכילת שוקולד מריר מייצרת הרבה אנדורפינים כמו גם שתיית יין. אם מתחוללת סערה בחוץ וקר במיוחד, מומלץ אפילו ללכת על סיידר חם עם יין. 

צחוק

לצחוק עם אנשים שקרובים אליכם יכול לשחרר לא מעט אנדורפינים. מחקר מצא כי צפייה בחצי שעה של קומדיה עם קבוצת חברים העלתה את רמות האנדורפין משמעותית. 

שמש

אור השמש מגביר ייצור ויטמין D, חומר תזונתי חיוני, ואף את הייצור של סרוטונין ומלטונין, שיכולים לעזור לשפר את מצב הרוח, להגביר את האנרגיה ולסייע לשינה טובה יותר. כמו כן, הקרינה האולטרה סגולה של השמש יכולה להגביר את רמות האנדורפינים. דווקא בחורף שהשמש עדינה יותר, החשיפה אליה בטוחה יותר.  

מדיטציה

על פי מחקרים רבים מדיטציה הינה דרך יעילה במיוחד לעורר שחרור אנדורפינים. למעשה, מדיטציה יכולה להיות כלי יעיל לניהול מתח כאשר אנשים שעושים מדיטציה באופן קבוע הינם בעלי רמות גבוהות יותר של סרוטונין - כימיקל טבעי שהגוף מייצר שעוזר לשפר את מצב הרוח.

YOU MIGHT ALSO LIKE