המציאות המכוערת של לוס אנג'לס: פשעי השנאה במחוז שוברים שיאים
הנתונים מראים בשנת 2021 הייתה עלייה של 23 אחוזים לעומת השנה שלפניה, כאשר המספרים מהשנה הנוכחית מראים את המשך המגמה המדאיגה

פשעי השנאה עלו במחוז לוס אנג'לס בשנת 2021, כאשר כמות האירועים הללו חצו את השיא שנרשם בשנת 2002. כך על פי דוח שפרסמה ביום רביעי הוועדה המחוזית ליחסי אנוש.

בשנה שעברה היו 786 קורבנות של פשעי שנאה, עלייה של 23% בהשוואה לשנת 2020. הפשעים כללו ברובם מעשי אלימות, ויותר ממחציתם היו מונעים מגזענות, כאשר שחורים, לטינים, יהודים ואנשים מקהילת הלהט"ב היו בין הקבוצות הממוקדות ביותר.

לצד המספר הגבוה, רק 48 מקרי פשעי שנאה הגיעו לידי פרקליטות המחוז בשנה שעברה, שהגישה אישומים ב-42 מהמקרים. מבין המבוגרים שהועמדו לדין, 31 מהם הואשמו בפלילים ותשעה בעבירות. 

"אנחנו מרגישים שזה הכרחי לא להסתיר את המציאות המכוערת של אלימות המונעת משנאה בקהילות שלנו, וזה מה שהממצאים והמספרים האלה מייצגים", אמר רובין תומא, מנכ"ל ועדת יחסי האנוש, המפרסמת דוח מדי שנה מאז 1980.

במהלך השנה שעברה, נוספו עוד 25 פשעי שנאה ממניעים דתיים, כאשר מתוך 111 מהם - שלושה רבעים כוונו נגד יהודים. 

אחת הסיבות לגידול בנתונים, לדבריו של תומא, היא העובדה שהמחוז הקל על דיווח על פשעי שנאה. כך, למשל, בשנת 2020 המחוז השיק את יוזמת 'אל.איי נגד שנאה', הכוללת קו חם ממשלתי לדיווחים.

אבל גם העלייה בקיטוב הפוליטי ובאלימות קשורה למספרים המזנקים, כאשר בשנה האחרונה נרשמו הרבה אירועי טבח - בהם הירי ההמוני בסופרמרקט בבאפלו, ניו יורק, שנועד לרצוח שחורים, או הטבח במועדון הלהט"ב Club Q. 

המפקחת של המחוז, ג'ניס האן, אמרה ביום רביעי כי המדינה נמצאת בעיצומה של "משבר שנאה". 

התובע המחוזי, ג'ורג' גאסקון, אמר שהעלייה בפשעי השנאה נמשכת גם השנה הזו, 2022. לדבריו, משרדו הגיש מספר שיא של תיקים פליליים בנוגע לפשעי שנאה. "המספרים בבירור מטרידים", אמר גאסקון. "אני חייב לומר שאני מוטרד מאוד ממה שאנחנו רואים".

על פי הנתונים של משטרת לוס אנג'לס, פשעי השנאה במחוז עלו ב-12% בעשרה החודשים הראשונים של 2022, לעומת התקופה המקבילה ב-2021. הפשעים נגד שחורים עלו ב-38%, ונגד יהודים עלו ב-13%. 

YOU MIGHT ALSO LIKE