שערורייה: הקניבל מפלורידה צפוי להשתחרר בזכות עסקת טיעון
התובע המחוזי נאלץ לקבל את העסקה הטוענת לאי שפיות של אוסטין הארוף - שלפני 6 שנים רצח זוג נשוי ואכל את פניו של הגבר. הוא יתאשפז בביה"ח לחולי נפש, ועשוי להשתחרר תוך שישה חודשים בלבד

צעיר מפלורידה שרצח זוג נשוי ואכל את פניו של הבעל, עשוי להשתחרר תוך שישה חודשים בלבד לאחר שנקבע השבוע כי הוא לא אשם בשל אי שפיות.

אחיותיה של מישל מישקון, האישה שנרצחה, אמרו שהתובעים הודיעו להן כי הקניבל אוסטין הארוף יכול לצאת מבית החולים לשיקום נפש תוך מספר חודשים בודדים - לאחר שביום שני הוכרזה עסקת טיעון שנויה במחלוקת, באותו היום שמשפטו היה אמור להתחיל.

"הם אמרו לנו שהוא ילך לאיזשהו בית חולים לחולי נפש, אבל זה לא מקום שבו אנשים מוחזקים לאורך זמן", אמרה סינדי מישקון. "אתה נכנס, מקבל טיפול, ואתה יוצא".

בשנת 2016, הארוף, כיום בן 25, רצח עם מצ'טה את ג'ון סטיבנס ואשתו מישל שהיו במוסך שלהם בביתם בעיר יופיטר. כאשר המשטרה הגיעה, היא מצאה את הצעיר אוכל את פניו של סטיבנס - שעוד היה בן החיים. 

האירוע המחריד זעזע את כל ארצות הברית, עם תיאורים מצמררים של שובל הדם ברחבי המוסך, והסיפורים של השריף כיצד הארוף נהם כמו כלב וסירב בכוח להפסיק לאכול את הקורבן בזמן שכמה שוטרים ניסו להפריד ביניהם. הארוף נמצא בכלא מאז התקרית.

משפחתו של הארוף, כולל אביו רופא השיניים וויד הארוף, התעקשו שהצעיר סבל ממחלת נפש חריפה במיוחד בזמן הרצח, וסיפרו כי שבועות לפני התקרית הוא התנהג מאוד מוזר. 

אבל קרובי המשפחה של הקורבנות דחו על הסף את הטענה למחלת נפש, ואמרו בבית המשפט ביום שני כי להארוף יש היסטוריה מתועדת של שימוש בסמים קשים, וזעמו על עסקת הטיעון.

"זה היה צריך להגיע למשפט", אמרה ג'ודי ברוס, אחות נוספת של מישקון. "כל הדרך חשבנו שזה יגיע למשפט, עד שפתאום עכשיו אמרו לנו שהוא מקבל עסקה. זה פשוט לא ייאמן. הוא הרג שני אנשים, והוא לא נשפט".

התובע של מחוז מרטין, ברנדון ווייט - שעובד על התיק בשלוש השנים האחרונות, אמר כי משרדו קיבל באי רצון את עסקת הטיעון, וכי שחרור לאחר שישה חודשים יהיה התרחיש "הגרוע ביותר".

ההגנה והתביעה הקצו כל אחד פסיכולוג שיעריך את מצבו של הארוף, ושניהם מצאו אותו לא שפוי בזמן הרצח. אך משרד התובע של המחוז ביקש חוות דעת שנייה מרופא אחר, שהגיע למסקנה שסביר להניח שהארוף היה תחת השפעת סמים, ולא סתם משוגע. 

משפחת מישקון אמרה כי שני הפסיכולוג שמצאו את הארוף חולה נפש בזמן הרצח, הסתמכו במידה רבה על מה שהוא עצמו סיפר להם. "הוא אמר שהוא חושב שהוא חצי כלב", אמרה סינדי מישקון.

YOU MIGHT ALSO LIKE