תושבי לוס אנג'לס - תהיו מוכנים להוציא את המסכות
מספר החיוביים לקורונה מזנק וכך גם כמות המאושפזים, ומחלקת בריאות הציבור של המחוז הודיעה לתושבים שמנדט עטיית המסכות במקומות סגורים צפוי לחזור בקרוב

שיעור מאומתי הקורונה ומספר המאושפזים זינקו דרמטית במחוז לוס אנג'לס, שנכנסה ביום חמישי לרמה בינונית של העברה בקהילה לראשונה מאז סוף גל האומיקרון בקיץ.

(צילום: Shutterstock)

מספר האשפוזים עולים כל כך מהר שהם מפתיעים את הגורמים הרפואיים הרשמיים, ובכך למעשה מעלים את הסיכוי שהרשויות יחזירו בשבועות הקרובים את מנדט עטיית המסכות במקומות סגורים - זאת בהתבסס על קריטריונים שנקבעו בעבר על ידי פקידי בריאות הציבור. 

במספרים, שיעור המאומתים במחוז אל.איי גדל מאז סוף אוקטובר פי שלושה ממה שהיה בסתיו. לפי הנתונים של יום חמישי, המחוז רשם 2,710 מקרים ביום, או 188 מקרים בשבוע לכל 100,00 תושבים, שלשם השוואה בסתיו הקצב השבועי עמד על 60 ביום.

מבחינת כמות האשפוזים, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) מסר כי 1,196 בני אדם התאשפזו בשבוע, שזה פי שלושה מהמספר שנרשם בתחילת נובמבר. זה 11.9 אשפוזים שבועיים חדשים לכל 100 אלף תושבים, כאשר די ב-10 אשפוזים שבועיים כדי להעביר את המחוז לרמת העברה קהילתית בינונית.

"המספרים האלה מוכיחים בבירור שהקורונה עדיין איתנו", אמרה ברברה פרר, מנהלת בריאות הציבור של המחוז. "אנחנו מרגישים שאנחנו רואים תאוצה הרבה יותר מהירה ממה שאנחנו רוצים לראות בשלב הזה".

(צילום: Shutterstock)

במידה שהעומס בבתי החולים יחמיר, המחוז עשוי להחזיר את מנדט המסכות במקומות ציבוריים סגורים. כדי להגיע לשם, שיעור המאומתים צריך להגיע ל-200 בשבוע לכל 100,000 תושבים, מה שייתכן ויקרה כבר בשבוע הבא.

אבל לפני כן, גם אחוז תפוסת המיטות בבתי החולים על ידי חולי קורונה צריך לעלות על 10%, והנתון הנוכחי הוא 5.6%. בתחילת נובמבר, אגב, האחוז עמד על 2.

יש לציין כי שיעור התמותה מקורונה נשאר יציב, בסביבות 60 בשבוע. אך אם המקרים ימשיכו לעלות, כך גם מקרי המוות יגדלו.

פרר הרגיעה מעט באמרה שהיא לא צופה שהמחוז יגיע לשיעורי אשפוז כאלה בזמן הקרוב, אך הסתייגה: "אני לא חושבת שזה יהיה בשבוע הבא, אני אהיה מאוד מופתעת... אבל האשפוזים באמת עולים מאוד מאוד מהר, הרבה יותר מהר ממה שאנחנו רואים בדרך כלל".

"אני אהיה כנה", המשיכה פרר, "היו לנו יותר מאי פעם אנשים שדיווחו לנו על בדיקות קורונה חיוביות לאחר שחזרו מחג ההודיה. אז יש העברה גדולה שמתרחשת".

"אני יודעת שאף אחד לא להוט לשמוע את המסר הזה מאיתנו, שאנחנו שוב צריכים להגן זה על זה, אבל אם אנחנו רוצים לעשות משהו כדי לעזור למערכת הבריאות שלנו, אנחנו צריכים לעשות את זה עכשיו. עלינו לוודא שאנו מסוגלים לעשות כל שביכולתנו לצמצם את מספר האנשים שיזדקקו למיטה בבית החולים".

YOU MIGHT ALSO LIKE