מומחים ממליצים: זה מה שכדאי לאכול בזמן הריון
נשים רבות מתרחקות מאכילת דגים בזמן הריון, אך מחקרים חדשים חושפים כי לא רק שלא צריך להימנע, אלא שמומלץ לאכול מנת דג לפחות פעמיים בשבוע. הנה כל המידע שכדאי לדעת

מחקר בריטי חדש מאוניברסיטת בריסטול מצא כי נשים בהריון צריכות לאכול לפחות שתי מנות דגים בשבוע. מפתיע, נכון? שהרי אזהרות בנוגע להגבלת צריכת דגים מובילות אימהות לעתיד להימנע מדגים לחלוטין. אך מחסור בחומרים מזינים מרכזיים, כגון חומצות שומן ארוכות שרשרת, יוד, ויטמין D וסלניום, הנמצאים בדגים, עלול לפגוע בהתפתחות התינוק.

החוקרים בחנו נתונים על 4,131 נשים וצאצאיהן במהלך הילדות. רמות הכספית נמדדו בדם האם וברקמת חבל הטבור. הממצאים לא מצאו קשר שלילי בין רמות גבוהות יותר של כספית והתפתחות קוגניטיבית אצל תינוקות שאמם אכלה דגים. בנוסף, תינוקות שנולדו לאימהות שאכלו דגים היו בעלי מנת משכל גבוהה יותר וביצועים טובים יותר במבחני מתמטיקה ומדעים.

כאמור, ארגוני בריאות כמו מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) ממליצים לנשים שעומדות להיכנס להריון, לנשים הרות ומניקות להימנע מדגים המכילים כמות גבוהה של כספית ולהגביל את הצריכה של דגים ושל פירות ים לעד 340 גרם בשבוע.

אך לפי הממצאים החדשים ניתן ורצוי לאכול דגים, כאשר ההמלצה היא כמובן גדים טריים ואיכותיים בלבד, ולא דגי בריכה. כמו כן, מחקר אחר הראה כי אכילה לא מספקת של דגים המכילים אומגה 3 בתחילת ההריון, יכולה להוביל לסיכון מוגבר ללידה מוקדמת. לסיכום, אם הינך בהריון, אל תחששי לאכול דגים, כאשר ההמלצה כי על פעמיים בשבוע, וכאמור, דגים טריים. 

YOU MIGHT ALSO LIKE