משבר הקורונה נשכח: זינוק חד במספר הנוסעים בטיסות בינלאומיות ללוס אנג'לס
נמה"ת LAX חווה צניחה של יותר מ-67% במספר הנוסעים במהלך השנה הראשונה למגפה העולמית, אך כעת הטיסות הבינלאומיות חזרו ועמן גם כמויות גדולות של נוסעים

תעשיית התעופה האמריקאית נפגעה בצורה קשה ביותר לפני כשלוש שנים, כאשר משבר הקורונה פרץ והוביל להפסדי עתק בקרב חברות התעופה. אך נתונים רשמיים של אחד מנמלי התעופה הגדולים בארצות הברית מראים שמגמת ההתאוששות נמצאת כעת בשיאה.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

88,068,013 נוסעים עברו בנמל התעופה הבינלאומי בלוס אנג'לס, LAX, בשנת 2019, אך שנה בלבד לאחר מכן נתון זה כבר ירד ב-67% והגיע ל-28,779,527 בלבד.

אלא שכעת, הנהלת נמל התעופה מדווחת כי בחודש אוקטובר האחרון עברו במקום 5,877,180 נוסעים, זינוק של 21% בהשוואה לאוקטובר בשנה שעברה (אז עברו בנמל התעופה 4,848,035 נוסעים).

ככל הנראה, אחד הגורמים העיקריים לזינוק החד במספר הנוסעים (ויש להזכיר כי לא מדובר בתקופת חגים שבה אמריקאים רבים טסים) הוא חזרתם של התיירים הבינלאומיים, שרבים מתוכם לא הגיעו (מבחירה או בשל המגבלות הקיימות) במהלך משבר הקורונה.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

למעשה, מספר הנוסעים בטיסות פנים זינק השנה ב-29.09%, ואילו כמות הנוסעים בטיסות בינלאומיות עלתה בקרוב ל-123%.

עוד אמרו בנמל התעופה כי מתחילת השנה ועד סוף חודש אוקטובר עברו ב-LAX יותר מ-54 מיליון נוסעים - כפול מהנתון המקביל ב-2021. יתרה מכך, סגן מנהל נמל התעופה סיפר כי זוהי תקופת הסתיו העמוסה ביותר שידע LAX מאז 2019.

"יש לנו שילוב של טרמינלים ומתקנים נוספים חדשים, כמו גם חברות תעופה חדשות, שיחדיו מובילים לשיפור משמעותי במה שאנחנו מכנים 'המסע מהמדרכה לשער העלייה למטוס'", סיפר הסמנכ"ל, ג'סטין ארבצ'י, "אנחנו נרגשים להציג עוד פרויקטים חדישים בחודשים הקרובים".

YOU MIGHT ALSO LIKE