סרט האקלים הראשון של דיסני: ״עולם מוזר״
עם אנימציה שמצליחה להתעלות על עצמה, נושא חשוב ורלוונטי מתמיד, עלילה מרתקת ודמויות נוגעות ללב, הסרט החדש של דיסני הוא בהחלט בשורה, ואף חשוב מכך, מסר חשוב מאין כמותו, הן לילדים והן למשפחות

העלילה בסרט החדש של דיסני, ״עולם מוזר״ מתרחשת באוולוניה, ארץ מוקפת הרים, המנותקת משאר העולם, בה גרים כולם בהרמוניה נהדרת. מדובר על סרט אנימציה רבגוני אשר עוסק, בפעם הראשונה בהיסטוריה של האולפנים, במשבר האקלים, וכתוצאה מכך על הדרישה להתעורר עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מדי, ונהרוס את הכדור שאנו חיים עליו. 

המדינה הקטנה אוולוניה עוצרת נשימה, ונראה כי האנימציה בסרט מצליחה להתעלות על עצמה ולספק חווית צפייה עוצמתית ומהפנטת. אין זה מפתיע לאור העובדה כי תקציב הסרט מוערך ב-180 מיליון דולר. הגיבורים של "עולם מוזר" הם בני משפחת קלייד, כאשר הגיבור הוא סירצ׳ר, ורוב הסיפור עובר דרך נקודת מבטו.

בילדותו, סירצ'ר יצא עם אביו למסע במטרה לחצות את ההרים המקיפים את אוולוניה ולגלות את מה שנמצא אי שם מעבר. דרכיהם נפרדו כאשר אביו העקשן המשיך קדימה ונעלם בערפל, ואילו סירצ'ר שב הביתה עם צמח מוזר שמצא, אותו כינה פנדו.

הצמח הפך למקור האנרגיה העיקרי של אוולוניה, ושימש בסיס לפיתוח טכנולוגיה מתקדמת. ואז הסרט עובר לעתיד, למעלה משני עשורים קדימה, אז סירצ'ר כבר נשוי ואב לילד בן 16, אשר מאוהב בחברו מהכיתה. כך מבצבץ סיפור אהבה להטב״י בין שאר המסרים והנרטיבים של הסרט, אך הוא מצליח להידחק לפינה. 

אבל הוא מגיע, המסר הכי מהותי של הסרט - תושבי אוולוניה מבינים שהצמח המסתורי שסיפק להם אנרגיה במשך שנים מאבד את כוחו, ובני משפחת קלייד מצטרפים למשלחת שיוצאת במטרה לאתר את הבעיה. אמנם ״עולם מוזר״ מציג בתוך מסע זה לא מעט דרמה משפחתית אך ברור כי היא שם על מנת לשרת את הלב האמיתי של הסרט, והוא כמובן, משבר האקלים.

לסיכום, ״עולם מוזר״ הוא ללא ספק אחד הסרטים המרעננים, המפתיעים והחשובים שהוציאו דיסני בשנים האחרונות, והוא שווה צפייה ולו רק בגלל סיבות אלו. בנוסף לכך, כאמור, האנימציה, ההפקה, והדמויות המופיעים בסרט לא רק עוצרי נשימה, אלא גם מעוררי הזדהות ונוגעים ללב, כך שמדובר על חווית צפייה ייחודית ומהנה. 

YOU MIGHT ALSO LIKE