מנכ"ל פייזר, שהכריז כי "מידע מוטעה" הוא פשע, מואשם בבריטניה בהצהרות "מטעות" על חיסונים
אלברט בורלה נמצא אשם על ידי איגוד תעשיית התרופות הבריטית (PMCPA) בהפצת דיסאינפורציה לציבור הבריטי בכל הנוגע לבטיחות, יעילות, ונחרצות חיסון ילדים

מנכ"ל פייזר, אלברט בורלה, אשר טען אשתקד כי מפיצי מידע מוטעה לגבי חיסון הקורונה הינם "פושעים", תוך שהוא קורא לצנזר מידע מוטעה מהמרשתת נמצא כאחראי על ידי רגולטור התרופות של בריטניה בהצהרות "מטעות" לגבי חיסון ילדים.

בדצמבר האחרון, בראיון ל-BBC, אמר ד"ר בורלה כי "אין לי ספק שהיתרונות, לחלוטין, תומכים" בחיסון ילדים בין הגילאים 5 עד 11 - הוא המשיך ואמר ש"קוביד משגשג בבתי ספר".

עוד הזהיר המנכ"ל כי "זה מטריד, באופן משמעותי, את מערכת החינוך ויש ילדים שיהיו להם תסמינים חמורים".

הראיון אשר נערך לפני אישור החיסון לילדים בבריטניה גרר תגובה חריפה מקבוצת ההורים 'UsForThem' אשר הגישה תלונה לרשות ההנחיות לתרופות מרשם (PMCPA).

בתלונה האשימה הקבוצה את ד"ר בורלה בהערות "מטעות בצורה מחפירה" על חיסוני ילדים בטענה כי הערות אלה נבעו מרצונו לבצע "קידום מכירות", וכי בכך הפר מספר סעיפים בקוד הנהוג על ידי איגוד תעשיית התרופות הבריטית (ABPI).

"פשוט אין ראיות לכך שתלמידי בית ספר בריאים בבריטניה נמצאים בסיכון משמעותי מנגיף ה-SARS COV-2 ולרמז על כך שהם כן, מטעה בצורה מחפירה", נכתב בתלונה.

ה-PMCPA כינס לבסוף פאנל שדן בתלונה ואשר מצא כי ד"ר בורלה אכן הפר את הקוד בכמה דרכים, כולל אי ​​הצגת מידע לציבור באופן עובדתי ומאוזן, הטעיית הציבור, והעלאת טענות שאינן מבוססות.

ה"טלגרף" דיווח שפייזר ערערה על ממצאי הפאנל וחלקה מאוד על הטענות של 'UsForThem' לפיהן המנכ"ל הפר את הקוד הנהוג.

החברה טענה כי דבריו של ד"ר בורלה התבססו על "ראיות מדעיות עדכניות" וניתן להוכיח אותם באמצעות "הערכות תועלת-סיכון עצמאיות הזמינות לציבור".

ועדת ערר אישרה כי ד"ר בורלה הטעה את הציבור, העלה טענות שאינן מאוזנות ובלתי מבוססות.

עם זאת, היא פסקה נגד טענות לפיהן פייזר הכפישה את התעשייה, עודדה שימוש פזיז בטיפול, ולא שמרה על סטנדרטים גבוהים.

YOU MIGHT ALSO LIKE