משבר ההומלסים בלוס אנג'לס: "ילדים דורכים על מחטים ועל פסולת אנושית"
חבר מועצת העיר הסביר את הסכנה העומדת בפני צעירים שעושים את דרכם לבית הספר ונתקלים באנשים עם "התנהגות פסיכוטית. זה לא פשע להיות חסר בית, אבל עלינו להגן על המרחבים הציבוריים"

חבר מועצה בלוס אנג'לס התייחס למשבר ההומלסים החמור בעיר ובקליפורניה בכלל, וזעק לגבי הסכנה לפיה ילדים צריכים "לדרוך על מחטים ועל פסולת אנושית" ולהתמודד עם אנשים עם "התנהגות פסיכוטית" כאשר הם עושים את דרכם לבית הספר. 

(צילום: Shutterstock)

הדברים נאמרו במהלך התוכנית הפופולרית ד"ר פיל, שם הוא הסביר לצופים על החקיקה שעברה לאחרונה נגד ערי האוהלים - שגרמה לזעם כבד בקרב פעילי זכויות אדם. 

"בישיבת מועצת העיר של לוס אנג'לס שנערכה לאחרונה, החברים הצביעו בעד איסור על הומלסים להקים אוהלים בטווח של 150 מטרים מבתי ספר ומעונות יום", הסביר ד"ר פיל. "אך בשלב מסוים מפגינים גרמו לפגישה להסתיים, בעודם כועסים על המגבלות החדשות שלמעשה ירחיבו את מספר המקומות שבהם אסור לישון".

אחד האורחים בתוכנית היה חבר מועצת העיר של אל.איי, ג'ו בוסקיינו הדמוקרטי, שהגן על ההצבעה. 

"אף ילד בארצות הברית לא צריך ללכת בפחד לבית הספר, ומה שקורה בלוס אנג'לס זה שילדים מפחדים ללכת לבית הספר", אמר. "הם אומרים להורים שלהם שהם צריכים לדרוך על מחטים, על פסולת אנושית, ולהתמודד עם אנשים שלמרבה הצער סובלים מהתנהגות פסיכוטית - ממש ליד אזור מגרש המשחקים שלהם". 

(צילום: Shutterstock)

בוסקיינו הדגיש כי המהלך של המועצה אינו קשור לשנאה או התנכלות נגד הומלסים, אלא מדובר בהכרה בצורך להגן על מרחבים ציבוריים פגיעים מסוימים בחברה.

"אז אני שוב אומר, זה לא פשע להיות חסר בית, אבל אלו הם מרחבים רגישים שעלינו להגן עליהם, המרחבים הרגישים ביותר בינינו. גני שעשועים, חופים, ספריות, פארקים - ולנו יש אחריות על מי שנמצא במרחבים האלה".

בהמשך התוכנית, ד"ר פיל הזכיר כמה נתונים מדאיגים ביותר על משבר חסרי הבית בקליפורניה, כמו למשל שבגולדן סטייט יש" יותר ממחצית מכלל ההומלסים בארצות הברית, והמספר הגבוה ביותר של מאהלים של חסרי בית".

הוא גם הזהיר כי "הבעיה הזו לא נעלמת, אם כבר נראה שהיא במגמת צמיחה", והוסיף כי "אני חושב שאולי האינפלציה מחמירה אותה עוד יותר".

YOU MIGHT ALSO LIKE