טקסס: שלושה מהעבריינים המבוקשים ביותר במדינה נתפסו בשבוע אחד
כוחות מיוחדים מסוכנויות רבות הצליחו להביא למעצר של מבוקש נמלט אחד שהסתתר בקליפורניה, ועוד שני עברייני מין שהפרו את הצווים שלהם

שלושה מעשרת העבריינים המבוקשים ביותר בטקסס נעצרו במהלך השבוע האחרון - כך הודיעה בגאווה המחלקה לביטחון הציבור של המדינה.

הראשון שנעצר הוא ג'וליאן מוריו, שנמלט מרשויות החוק, ונתפס ב-15 בנובמבר בקליפורניה. יומיים לאחר מכן, שני עברייני המין קתרינו צ'אבס השלישי ודניאל מונוס נעצרו בדאלאס ובסן אנטוניו. 

מורילו בן ה-23 הוגדר על ידי משרד השריף של מחוז ויקטוריה כמבוקש נמלט מאז דצמבר 2021, זאת בגין רצח, שוד בנסיבות מחמירות והתחמקות ממעצר, בהקשר למותו של צעיר בן 19 כחודשיים לפני שנמלט. 

מוריו נלכד בזכות מידע שהתקבל למערכת Texas Crime Stoppers, ואותו אדם שהתקשר למוקד יקבל פרס של עד 5,000 דולר. החשוד בן ה-23 אותר ונעצר באוליבהרסט, קליפורניה, על ידי כוח המשימה של עבריינים אלימים נמלטים של חוף המפרץ, כמו גם סוכנים מיוחדים של DPS וכוחות של מרשלים.

צ'אבס בן ה-60 נעצר על ידי מספר סוכנויות אכיפת חוק בבית מגורים בדאלאס. הוא היה מבוקש מאז חודש מאי האחרון, כאשר מועצת החנינות והשחרורים של טקסס הוציאה נגדו צו מעצר לאחר שהוא הפר את תנאי שחרורו. באוגוסט הוצא נגדו צו מעצר נוסף על ידי משטרת גרנד פריירי בגין אי רישום כעבריין מין.

בן ה-60 הורשע בשנת 1998 בניסיון תקיפה מינית בנסיבות מחמירות של ילד, ונידון לחמש שנות מאסר. בשנת 2005 הוא הורשע בשתי עבירות של תקיפה מינית בנסיבות מחמירות של ילד, ובשתי עבירות של מעשה מגונה בילד, בתקריות בהן היו מעורבות ילדה בת 13 ובת 14. הוא נידון ל-20 שנים מאחורי סורג ובריח, אך שוחרר על תנאי ביוני 2021.

והאחרון שנעצר הוא מונוז בן ה-40, שנתפס בבית מגורים בסן אנטוניו על ידי כוח המרשלים של טקסס וסוכנים מיוחדים נוספים ורבים. 

הוא היה מבוקש מאז פברואר כאשר שני צווי מעצר הוצאו נגדו על ידי משרד השריף של מחוז בקסאר, זאת בשל אי עמידה בדרישות הרישום של עברייני מין. 

בשנת 2000, מונוז הורשע בשוד ונידון לעשר שנות מאסר. חמש שנים לאחר מכן, הוא הורשע בשתי עבירות של תקיפה מינית של ילדה בת 14. הוא קיבל שני מאסרים נפרדים של 10 שנים לריצוי מקביל, אך שוחרר מוקדם. 

בשנת 2019, הוא הורשע באי עמידה בדרישות לרישום עברייני מין, ונידון לשלוש שנות מאסר על תנאי.

המחלקה לביטחון הציבור של טקסס סיפרה כי גורמי אכיפת החוק עצרו השנה 64 אנשים שהיו ברשימת 10 המבוקשים ביותר של המדינה, כולל 22 חברי כנופיה ו-34 עברייני מין. 

כמו כן, שולמו תגמולים בסך של 88,000 דולר לאנשים שמסרו מידע לגבי מקום הימצאותם של העבריינים, מה שהוביל לתפיסתם. 

YOU MIGHT ALSO LIKE