פלורידה רוצה לאפשר לדה-סנטיס להתמודד לנשיאות ולהישאר מושל
כרגע מחוקק חייב להתפטר אם הוא מבקש להתמודד על תפקיד פוליטי אחר - אך גורמים רפובליקנים במדינת הסאנשיין רוצים לשנות את זה לקראת האפשרות שדה-סנטיס יחליט לרוץ

גורמים רפובליקנים בפלורידה בוחנים את האפשרות לשנות את מה שנקרא "להתפטר בשביל לרוץ" במדינת הסאנשיין - מה שיאפשר למושל רון דה-סנטיס לשמור על תפקידו הנוכחי גם אם יחליט להתמודד לנשיאות ארצות הברית ב-2024. 

החוק הנוכחי בפלורידה מחייב את המחוקקים במדינה להתפטר מתפקידיהם לפני שיפתחו בהתמודדות על תפקיד פוליטי אחר. 

כך, למשל, יריבו הדמוקרטי של דה-סנטיס, המושל לשעבר צ'רלי כריסט, נאלץ לוותר על כסאו בבית הנבחרים כדי להתמודד בבחירות אמצע הקדנציה על כיסא המושל מטעם המפלגה הדמוקרטית. 

יו"ר בית הנבחרים במדינת הסאנשיין, פול רנר (פאלם ביץ') ונשיאת הסנאט קתלין פסאדומו (נאפולי), אמרו שניהם שהם מאמינים שדה-סנטיס בן ה-44 לא צריך להתפטר מתפקיד המושל אם יהפוך לזה העומד בראש המפלגה הרפובליקנית לקראת הבחירות לנשיאות.

"אם אדם שהוא מושל גם מושל פלורידה מתמודד לנשיאות, אני חושב שצריך לאפשר לו לעשות זאת", אמר פסאדומו ביום שלישי לעיתונאים. "אני באמת חושב כך. זה כבוד גדול וזו זכות, אז זה באמת רעיון טוב".

אמנם דה-סנטיס לא הכריז על שום מועמדות, וכאשר נשאל על ריצה אפשרית לנשיאות הוא עונה פעם אחר פעם שהוא מתמקד בעבודתו בפלורידה. ועדיין, רבים כבר המליכו אותו לזה שיעמוד בראש המפלגה הרפובליקנית, ומאז בחירות אמצע הקדנציה סקרים רבים מראים שהמושל הרפובליקני עוקף את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

עד הבחירות שנערכו לפני כשבועיים, טראמפ עקף את כל המועמדים באחוזים גבוהים, אך ההפסד של מועמדים רבים בהם תמך והאכזבה של הרפובליקנים כשגילו שלא היה "גל אדום", הורידו את התמיכה בו.

ועדיין, טראמפ בינתיים הוא היחיד שהכריז רשמית על ריצה לנשיאות ב-2024, אם כי סקר של אוניברסיטת קוויניפיאק שפורסם ביום שלישי מצא שרוב האמריקאים אומרים שהתמודדות שלו לנשיאות היא "דבר רע". 

YOU MIGHT ALSO LIKE