הפרופיל של הרוצח המסתורי שדקר למוות ארבעה סטודנטים בשנתם
רשויות החוק עדיין מנסים לפענח מי החשוד שנכנס לדירת הסטודנטים בשעת לילה מאוחרת ורצח צעיר ושלוש צעירות בתחילת שנות ה-20 לחייהם. "הוא לא מתוחכם במיוחד"

כבר עשרה ימים שארצות הברית נסערת ומזועזעת מהרצח המסתורי של ארבעה סטודנטים מאוניברסיטת איידהו, כאשר החוקרים עוד מנסים לפענח מי יכול להיות האיש המתועב. 

ב-13 בנובמבר, כזכור, התגלו ארבעה סטודנטים דקורים למוות בדירה המשותפת שלהם במוסקבה, איידהו. נכון ליום ראשון, רשויות אכיפת החוק המקומיות, המדינתיות והפדרליות קיבלו לפחות 646 פיסות מידע - אך הם עדיין מחפשים אחר האדם, אחד או יותר, שעומדים מאחורי הרצח המזוויעה. 

ג'ים קלמנט, סוכן מיוחד בדימוס של ה-FBI ומומחה לניתוח התנהגות פלילית, אמר בראיון לרשת 'פוקס ניוז' כי הוא מאמין שהחשוד הוא כנראה צעיר שלא ביצע פשעים אלימים בעבר, וכנראה הכיר את הקורבנות שלו או עקב אחר ההרגלים שלהם. 

"הוא מרושל. אני לא חושב שהוא מתוחכם במיוחד, מבחינה פלילית או מבחינה משפטית", אמר קלמנט. "זה כנראה אדם כפייתי, אולי צעיר יותר מהקורבנות, בקבוצת הגיל שלהם או ממש קצת מבוגר יותר".

ההחלטה של הרוצח לבצע פשע שכזה, מעידה ככל הנראה על ההיכרות שהייתה לו עם אחד או יותר מהקורבנות. קלמנט שיער כי החשוד ביצע את הרצח "על אף שייתכן שמי שגר שם יכול היה להחזיק באקדח, או יכלו להתעמת איתו ולתקוף אותו". 

"אלא אם כן, הוא הכיר אותם", המשיך. "הוא כנראה ידע שבסופי שבוע כולם משתכרים, ושהם הלכו לישון בשעה מסוימת ולא יקומו עד שעה מאוחרת… אז הוא הכיר את השגרה שלהם וידע שכולם שיכורים, אז שוב זה מקטין את הסיכון עבור העבריין, כך שזה הופך את הפשע לסביר לביצוע".

(צילום: פוקס ניוז)

קלמנט הסביר כי סביר להניח שהרוצח הוא גבר: "הם נלחמו בחזרה. זה מישהו שהצליח להרוג עוד אנשים, כולל קורבן גבר", אמר והתייחס לעובדה ששימוש בסכין כנשק "מעידה יותר על פושע גבר".

כזכור, ארבעת הקורבנות ברצח המזעזע הם איתן צ'אפין בן ה-20 מוושינגטון, מדיסון מוגן בת ה-21 מאיידהו, זאנה קרנודל בת ה-20 מאריזונה וקיילי גונקאלבס בת ה-21 מאיידהו. הם נרצחו בקומה השנייה והשלישית של ביתם, ככל הנראה בין השעות 3:00 ל-4:00 לפנות בוקר, לאחר שחזרו מבילוי. 

שני שותפים נוספים היו בתוך הבית בקומה התחתונה בזמן הרצח, אך הם לא נפגעו. 

על פי הערכות, הקורבנות ישנו בזמן שהם הותקפו, אם כי חלקם הראו סימנים של פצעי הגנה. כל קורבן נדקר מספר פעמים, והחוקרים שללו סימנים לתקיפה מינית. 

קלמנט המשיך לדבר בראיון על העובדה שהרוצח בחר להשתמש בסכין. ככל הנראה, לדבריו, החשוד הוא צייד, קצב או עובד בשדה מסוג הזה. "הוא הרג ארבעה אנשים שונים בדרך הזו… זה גרפי, אבל אנחנו מגדירים את זה רוצח שלא אכפת לו מעבודה רטובה - לא אכפת לו ללכלך את הידיים. הוא לא מחוויר מסימני דם".

YOU MIGHT ALSO LIKE