בוקר עצוב בישראל: בן 16 נרצח ועשרות נפצעו בפיגוע תופת משולב בירושלים
תושבי הבירה התחילו את היום עם פיגוע טרור מזעזע שמזכיר את ימי האינתיפאדה השנייה. נער בן 16 נרצח בפיגוע ולפחות 22 בני אדם נפגעו ברמות פציעה שונות

שני פיצוצים הרעידו הבוקר את ירושלים כאשר מטעני חבלה הופעלו בשתי תחנות אוטובוס בכניסות אחרות לירושלים, והביאו למותו של צעיר בן 16 ולפחות 22 בני אדם שנפצעו.

הפיצוץ הראשון אירע סמוך לכניסה הראשית לירושלים, ליד גבעת שאול, מעט לאחר השעה 7:00 בבוקר כאשר הרחובות והכבישים עמוסים באנשים שבדרכם לעבודה.

18 בני אדם שהיו בתחנת האוטובוס נפצעו בפיצוץ, כולל שניים באורח אנוש ושניים באורח קשה - כך אמרו הרופאים בשני בתי החולים אליהם פונו הפצועים. מאוחר יותר, נקבע מותו של הנער בן ה-16 שאושפז במצב אנוש בבית החולים שערי צדק.

זמן לא רב לאחר מכן, מעט לאחר השעה 7:30 בבוקר, הופעל מטען חבלה נוסף בצומת רמות, בכניסה אחרת לירושלים. 

חמישה בני אדם שנפגעו קל מרסיסים או סבלו מחרדה נלקחו למרכז הרפואי הדסה הר הצופים, כך מסרו גורמים רשמיים. אוטובוס שעמד בתחנה ניזוק מהפיצוץ.

משטרת ירושלים חושדת כי הפיצוצים נגרמו ממטענים כמעט זהים, עמוסים במסמרים כדי למקסם את כמות הנפגעים, שהושארו בשקיות והתפוצצו בהפעלה בשלט רחוק. 

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ביקר במקום ואמר: "זו תקיפה שלא ראינו הרבה מאוד שנים". הוא קרא לציבור לגלות ערנות לחפצים או אנשים חשודים, והוסיף שכוחות משטרה רבים נפרסו ברחבי העיר.

אף ארגון עוד לא לקח אחריות, אך חמאס בירך על הפיגועים: "הפעולה העבירה את המסר לכיבוש, כי העם שלנו יעמוד איתן על אדמתו ויאחוז בדרך ההתנגדות. הימים הקרובים יהיו אינטנסיביים וקשים יותר עבור האויב".

שגרירות ארצות הברית בירושלים גינתה את "הביטויים החזקים ביותר של התקפות הטרור היום על מקומות ציבוריים. אנו שולחים תנחומים לקורבנות ויקיריהם, ואנו עוקבים מקרוב אחר המצב. הטרור הוא מבוי סתום שלא משיג שום דבר".

YOU MIGHT ALSO LIKE