הרפובליקנים מבטיחים: אליהאן עומאר תודח מוועדת החוץ בשל האנטישמיות שלה
קווין מקארתי, שעתיד להיכנס לתפקיד יו"ר בית הנבחרים, אמר כי הוא את מה שהנציגה הפרוגרסיבית "אמרה על ישראל", והבטיח לנקות את מסדרונות הקונגרס מהאנטישמיות הצומחת

מנהיג סיעת המיעוט קווין מקארתי, אמר כי ברגע שהוא ייכנס לתפקיד יו"ר בית הנבחרים - הוא ידאג להדיח את חברת 'הסקווד' אילהאן עומאר מתפקידה בוועדת החוץ בגלל ההתבטאויות האנטישמיות שלה.

(צילום: Shutterstock)

במהלך כינוס של הנהגת הקואליציה היהודית הרפובליקנית, שנערכה בלאס וגאס ביום שבת, מקארתי אמר: "אנחנו רואים את האנטישמיות צומחת, לא רק בקמפוסים שלנו, אלא אנחנו גם רואים אותה גדלה במסדרונות הקונגרס".

הוא המשיך: "הבטחתי לכם בעבר, יש את אשת הקונגרס הזו, אילהאן עומאר" - אז נשמעו קריאות בוז מהקהל.

"זה בוז לגיטימי", הגיב מקארתי. "אני זוכר מה שהיא אמרה עלי, אני זוכר מה שהיא אמרה על ישראל, אני זוכר מה שהיא אמרה על היחסים. אני זוכר את זה כל כך, שהבטחתי לכם בשנה שעברה שכשאהיה יושב הראש, היא לא תהיה יותר בוועדת החוץ, ואני אקיים את ההבטחה הזו", הוסיף לקול מחיאות כפיים של הקהל. 

יום לאחר מכן, מקארתי העניק ראיון לרשת 'פוקס ניוז' שם חזר על דבריו: "חברת הקונגרס עומאר, ההערות האנטישמיות שלה הלכו יותר מדי קדימה. אנחנו לא נאפשר לה להיות בוועדת החוץ". 

יתרה מכך, יו"ר בית הנבחרים העתידי הבטיח להדיח גם את הנציגים הדמוקרטים מקליפורניה  אדם שיף ואריק סוואלוול. 

מקארתי אמר כי הוא מעוניין להסיר את סוואלוול מוועדת אינטל כי הוא "לא יכול לקבל אישור ביטחוני במגזר הציבורי" בגלל מערכת היחסים שלו לכאורה עם מרגל סיני. "למה שנעניק לו אי פעם סיווג ביטחוני על סודות ארה"ב?". 

לגבי הנציג שיף, מקארתי אמר כי הוא "שיקר לציבור האמריקאי פעם אחר פעם" בהיותו חלק מהוועדה החוקרת את ההסתערות על הקפיטול ב-6 בינואר 2021. 

שיף לא נשאר חייב, ובראיון לרשת ABC הוא התייחס לכך שמקארתי צפוי להחזיר את הנציגה הימנית קיצונית מרג'ורי טיילור גרין לוועדות: "ובכן, אני חושד שהוא יעשה כל מה שהיא רוצה שהוא יעשה. הוא מנהיג חלש מאוד, והוא יעמוד על רצונותיהם של המכנה המשותף הנמוך ביותר". 

כזכור, לאחר שהרפובליקנים השיגו בקושי את הרוב הנדרש כדי להחזיר את בית הנבחרים לשליטתם, המחוקק מקליפורניה קיבל את אישור המפלגה להיות זה שינהיג אותם כיושב ראש הבית, וצפוי להיכנס לתפקיד בחודש ינואר הקרוב. בכך הוא יחליף את ננסי פלוסי הדמוקרטית, שכיהנה כיו"ר בארבע השנים האחרונות.

YOU MIGHT ALSO LIKE