זה קרה: טראמפ חזר לטוויטר
אילון מאסק שאל את הגולשים אם יש להסיר את החסימה מחשבונו של הנשיא לשעבר, ועם יותר מ-15 מיליון מצביעים, אך ברוב קטן, הוחלט להחזיר את טראמפ. אלא שאין לו שום כוונה להשתמש בפלטפורמה

אחרי כמעט שנתיים מחוץ לרשת החברתית מהפופולריות ביותר, חשבון הטוויטר של דונלד טראמפ נפתח שוב - ובשעות האחרונות הוא כבר צבר יותר מ-25 מיליון עוקבים חדשים. 

(צילום: Shutterstock)

הסרת החסימה מהנשיא לשעבר הגיעה לאחר שהבעלים החדש של טוויטר, אילון מאסק, פרסם בחשבונו סקר בו הוא שואל את הגולשים האם יש להחזיר את טראמפ. התוצאות הסתיימו בכל שכ-15,085,000 איש הצביעו - 51.8% בעד להחזיר את טראמפ ו-48.2% להשאיר אותו בחוץ.

עם סגירת הסקר, האיש העשיר בעולם, שלאחרונה רכש את טוויטר עבור 44 מיליארד דולר, כתב: "האנשים אמרו את דברם. טראמפ יוחזר", והוסיף משפט בלטינית שפירושו: "קול העם, קול האלוהים".

אבל טראמפ - שכבר הקים רשת חברתית משלו - אמר שהוא יסרב לחזור ללמעלה מ-85 מיליון העוקבים בטוויטר, מהסיבה שרק רוב קטן הצביע להחזיר אותו. 

בשבת הנשיא לשעבר התייחס לכך בפגישת ההנהגה השנתית של הקואליציה היהודית רפובליקנית, שם אמר: "הוא העלה סקר ואני שומע שזה מעורר רגשות, זה מאוד חזק", אך הדגיש: "Truth Social היא מצליחה בצורה פנומנלית. העיתונות שונאת לדבר על זה, אבל היא מצליחה מאוד. אני חושב שהתנאים שם הרבה יותר טובים מטוויטר".

"אבל אני שומע שאנחנו מקבלים קולות גדולים לחזור גם לטוויטר", המשיך. "אני לא רואה שוב סיבה לזה. יש להם הרבה בעיות שם בטוויטר, אתם רואים מה קורה שם. אולי זה יצליח, אולי זה לא יצליח".

ולמרות שטראמפ אמר כי הוא לא יחזור, רבים חגגו את הסרת החסימה של חשבונו. קרי לייק, שהפסידה בבחירות למושלת אריזונה, כתבה: "הוא חזר", וטד קרוז, הסנאטור הרפובליקני מטקסס, כתב: "הו, כן".

בין אלה שלא שמחו היה מנכ"ל  הליגה נגד השמצה (ADL), ג'ונתן גרינבלט, שכתב: "לאפשר לטראמפ לחזור לטוויטר לאחר סקר קצר, מראה שמאסק לחלוטין לא רציני בשמירה על הפלטפורמה משנאה, הטרדה ומידע מוטעה".

מאסק, מצידו, לא נשאר חייב: "היי, תפסיק להכפיש אותי!".

YOU MIGHT ALSO LIKE