מוכנים לחורף? הנה מספר צעדים שיכינו את הגוף שלכם לעונה הקרה
תוספים, חליטות, חיטוי, מנוחה, תזונה נכונה, ועוד הם רק חלק מהדברים שיש להכין ולהתאים לפני שהחורף מגיע לשיאו. אז רגע לפני, הכנו עבורכם רשימה מפורטת ויעילה במיוחד שתלווה אתכם לאורך כל החורף, וגם לשנה הבאה

כל עונה מביאה עימה לא רק מזג אוויר שונה אלא גם שלל שינויים שונים, ובהתאם לכך, אנו נדרשים להתאים את עצמנו גם. הן מבחינת התזונה, הלבוש, הרגלי היום-יום ועוד. כעת, רגע לפני שהחורף מגיע לשיאו, זה הזמן להכין את הגוף, הבית והמקרר, לקראת העונה הקרה.  

היערכו לאלרגיה עונתית

נזלת מימית, רצף התעטשויות או גרד בעור ובעיניים הם תופעות אלרגיות שכיחות בעונת המעבר. אם אתם נוטים לסבול מהן, השתדלו להיערך בהתאם כדי למזער את תחושת אי הנוחות - התקלחו והחליפו בגדים מיד כשאתם מגיעים הביתה כדי להרחיק מכם את האלרגנים שנצמדו לבגדים ולשיער. אווררו את המצעים, וכמובן הצטיידו באנטי־היסטמינים.

ציידו את ארון התרופות

אם אתם נוטים לכאבי ראש, דכדוך או כאבי מפרקים בעונה זו, דאגו להצטייד בתרופות הדרושות לכך. בנוסף, ודאו שיש לכם מלאי מתאים של תרופות למחלות ויראליות האופייניות לעונה. הנה רשימה קצרה של תרופות מומלצות: תרופות נגד הצטננות ליום וללילה, סוכריות מציצה להקלת כאבי גרון, משככי כאבים והורדת חום, אנטי־היסטמינים ועוד.

ותרו על המעלית

כאשר אתם מוותרים על מעלית אתם פחות נחשפים לרסיסי טיפות ובהם נגיפים מכל סוג אשר עלולים לחדור אליכם דרך האף והלוע ולגרום לכם להידבק במחלה. בנוסף, חיסכון במגע עם הלחצן להזמנת המעלית, שמהווה משטח פורה להתרבות חיידקים בגלל מגע ידם של אנשים רבים הוא יתרון מהותי. 

הניחו בקבוק מים ליד המיטה

בימי הסתיו האוויר יבש יותר, כאשר השימוש באמצעי חימום ובמיזוג בחללים סגורים מאיץ את ההתייבשות. אל תגיעו למצב שבו הגוף מאותת על מצוקה הנובעת מהידרציה נמוכה, שבאה לידי ביטוי בסימנים כמו חולשה, כאב ראש, חוסר ריכוז ועוד. בקבוק מים ליד המיטה יספק לכם תזכורת להרוות את הגוף לאחר צום לילה וחשיפה לאוויר יבש. בהמשך היום הקפידו לשתות לפחות שש כוסות נוזלים, בעיקר מים. תוכלו גם להוסיף למים פרוסות מלפפונים או תפוז לצד צמחי תבלין כמו נענע ולואיזה. הם יתבלו את המים בארומה ובטעמים ויעוררו את הרצון לשתות עוד.

 תגברו באבץ

לאבץ יעילות אנטי ויראלית והוא מסייע בחיזוק מערכת החיסון. נטילת אבץ בטבליות, מדי יום, עשויה לסייע בהגנה מפני הידבקות בנגיפים.

הזינו את עור הגוף ואת כפות הרגליים

המעבר מחום לקור מגביר את הפגיעות והרגישות של העור. גם השימוש במזגנים לצורך חימום מגביר את היובש באוויר ומחריף את הפגיעה בעור. האוויר היבש גורם לירידה ברמת הלחות הטבעית של העור ובעקבות זאת העור מתחיל לגרד. לכן נסו לצמצם את השימוש במזגן לצורך חימום, ואם כן – הוסיפו לחות לאוויר באמצעות מגבת לחה בחדר או הצבת קערה עם מים.  

 בנוסף, העדיפו תכשירי לחות ללא בישום לעור ולכפות הרגליים. רצוי כי תכשירים לטיפול בעור בעונה זו יהיו סמיכים יותר ויכילו יותר שומן, בקרם או במשחה.

עברו לתוצרת עונתית

פירות וירקות עונתיים יספקו לכם ויטמינים ומינרלים בשפע אשר יסייעו לחזק את מערכת החיסון ויתרמו לבריאות. מה למשל? פירות הדר, ברוקולי ופלפל, כולם עשירים בוויטמין C המשמש מחסום ראשוני נגד מזהמים.

יותר מזונות המכילים ויטמין D

בסתיו הימים מתקצרים ומכיוון שאנו סופגים ויטמין D דרך העור מחשיפה לשמש, טבעי שרמות הוויטמין בגוף יירדו בתקופה זו. בתזונה הוא מצוי בעיקר בדגים כמו מקרל, סלמון, טונה, וגם בטופו, במוצרי חלב ובפטריות.

YOU MIGHT ALSO LIKE