בית קברות יהודי ליד שיקגו הושחת - וגם הפעם יש קשר לקניה ווסט
עשרות מצבות הושחתו עם ספריי אדום, כאשר על חלקן צוירו צלבי קרס ועל אחת נכתב: "קניה צדק" - סיסמא שנשמעה פעמים רבות לאחר שהראפר התבטא באופן אנטישמי

עשרות מצבות בבית קברות יהודי בפרברי העיר שיקגו הושחתו עם כתובות שנאה אנטישמיות, כולל צלבי קרס, כמו גם מילות תמיכה לראפר קניה ווסט. 

משטרת וואקגן מסרה כי ביום שני נמצאו 39 מצבות בבית העלמין היהודי 'עם אחוד' שהושחתו עם ספריי בצבע אדום בוהק. רוב ה זה כלל 16 צלבי קרס, ולפחות קבר אחד עליו היה כתוב: "קניה צדק", אם כי בשגיאת כתיב: 'Kanye was rite". 

הארגון StopAntisemitism הגיב למתקפה המצמררת על מקום כה רגיש: "אין לנו מילים על השחיתות והרוע הזה".

מנכ"ל הליגה נגד השמצה, דיוויד גולדנברג, אמר כי אפילו בהתחשב ב"הסלמה המתמשכת של תקריות אנטישמיות, התקרית הזו פוגעת חזק".

"אנחנו נגעלים ממעשה האנטישמיות הזה", אמר. "האירוע חייב להיחקר כפשע שנאה ואנחנו בקשר עם הנהגת בית הכנסת ורשויות אכיפת החוק. חילול האבנים הללו ראוי לגינוי וכולנו חייבים להשמיע את קולנו נגד המתקפה הזו". 

אן טיילור, ראש עיריית וואקגן - הממוקמת כ-70 ק"מ צפונית לשיקגו - אמרה שגם היא "מוטרדת וכועסת מאוד מהתמונות מלאות השנאה האלה".

"לשנאה אין בית בוואקגן. כשמקרים כאלה מתרחשים, השכנים שלנו נפגעים וכל הקהילה שלנו סובלת", אמרה טיילור. "אני מקווה שהשוטרים שלנו יאתרו מייד את מבצעי המעשה הנתעב הזה ויעמידו אותם באחריות, ואני מציעה את תמיכתי המלאה לאלה שנפגעו ישירות מהוונדליזם".

כאמור, הגרפיטי האנטישמי קשור גם לווסט, יליד שיקגו, שעורר סערה בחודש האחרון עם אמירות אנטישמיות מרגיזות, מה שגרם לעלייה בפשעי השנאה נגד יהודים - כאשר רבים מהעבריינים מייחסים ישירות את המעשים שלהם לראפר. 

גם מושל אילינוי, ג'יי.בי פריצקר, לא יכול היה להתעלם מההשחתה המכעיסה ואמר: "אני מגנה את המעשה המרושע הזה, ומציע את תמיכתה המלאה של המדינה במציאת הצדק. פקידים במשטרת אילינוי נמצאים בקשר עם מנהיגי העיר". 

YOU MIGHT ALSO LIKE