"אין רחמים ליהודים": כתובות אנטישמיות בלב מרילנד
לצד הכיתוב באדום, רוססו דמויות תלויות בחבל וגרפיטי של צלב קרס. בכירים במחוז גינו את המעשה, שהוא "תזכורת מחליאה לעלייה באנטישמיות במדינה שלנו"

כתובות נאצה אנטישמיות וגרפיטי של צלב קרס רוססו לאורך שביל בעיר במחוז מונטגומרי שבמרילנד - זאת בסך הכל שבועיים לאחר שהמחוז העביר החלטה המדגישה את חשיבות הטיפול והמלחמה בשנאה נגד יהודים.

עם ספריי בצבע אדום על גדר לבנה בשביל 'בת'סדה טרולי' שליד שכונת ווילדווד, נכתב "אין רחמים ליהודים" לצד שלוש דמויות תלויות בחבל. לא רחוק משם, באולד ג'ורג'טאון רואד, רוסס צלב קרס וסמלים של 'כוח לבן'. 

מנכ"ל המחוז, מארק אלריך, הורה למחוק את "תמונות השנאה הללו" מהקיר במהירות האפשרית. בהתייחסו לאירוע אחר מאוגוסט בו גם רוססו כתובות אנטישמיות, אלריך אמר: "לראות את זה קורה שוב רק הכל כמה חודשים לאחר מכן, זה באמת מרגיש".

"אנטישמיות, שנאה וניסיונות הפחדה בכל צורה שהיא לא צריכים להתקיים ולא צריכים להיות נסבלים בשום מקום, במיוחד לא בקהילה כמו כמו במחוז מונטגומרי. נאלצתי להתמודד באופן אישי עם אנטישמיות לאורך כל חיי, ותמיד קיוויתי שיגיע יום בו היא כבר לא תהיה חלק מהחברה שלנו", כתב אלריך. 

"למרבה הצער", הוא המשיך, "מאייקונים של תרבות פופ ועוד לקבוצות שנאה מהימין, אנחנו עדים לעלייה באנטישמיות בכל האומה הזו. מעולם לא תיארתי לעצמי שנהיה במקום הזה במאה ה-21".

"עליינו להילחם בתקריות הטרגיות והנתעבות הללו באמצעות אחדות בכל שכונה וקהילה ברחבי המחוז… עלינו לתמוך ולרומם את הקהילה היהודית שלנו בתקופה זו, ועלינו להמשיך להוקיע שנאה במחוז, במדינה ובאומה כולה".

אלן רונקין, מנהל הוועד היהודי אמריקאי בוושינגטון, כינה את הגרפיטי האנטישמי כ"תזכורת מחליאה לעליית האנטישמיות במדינה שלנו… האנטישמים קמים בקול רם, וגאים. הקהילה היהודית לא תיבהל מהמסרים המרושעים האלה".

רק בתחילת החודש, מועצת המחוז הצביעה פה אחד על מדיניות שמטרתה לטפל באנטישמיות ולהילחם בה, כאשר התומכים אמרו שזה צעד הכרחתי בעקבות העלייה באנטישמיות ובעיקר ההערות של קניה ווסט נגד יהודים. 

"אנחנו חיים בזמנים מאוד מאוד מסוכנים", אמר רון הלבר, מנכ"ל המועצה ליחסי הקהילה היהודית בוושינגטון רבתי. "זה רק מדגיש את הצורך בהוקעה של אנטישמיות".

YOU MIGHT ALSO LIKE