כך הצביעו יהודי ארצות הברית בבחירות אמצע הקדנציה
באופן מסורתי, יהודים-אמריקאים נותנים גב חזק מאוד וחסר פשרות לדמוקרטים, כאשר הנושאים העיקריים השנה שהיו בראש מעייניהם הם זכויות הפלה ואיום על הדמוקרטיה

לקהילה היהודית בארצות הברית יש כוח רב בפוליטיקה המקומית, כאשר באופן מסורתי רובם מצביעים למועמדים דמוקרטים. גם בבחירות אמצע הקדנציה שהתקיימו השבוע, המצביעים היהודים שמו בראש סדר העדיפויות סוגיות דמוקרטיות. 

(צילום: Shutterstock)

סקר שהוזמן על ידי ג'יי סטריט ואחד אחר שנערך מטעם 'פוקס ניוז' וסוכנות הידיעות AP, מצא כי רוב ניכר של יהודי ארצות הברית הצביעו למועמדים דמוקרטים - אם כי התוצאות הראו שוני לגבי גודל הרוב המדובר.

הסקר של ג'יי סטריט, שהראה ש-74% מהמשיבים מצביעים לדמוקרטים ו-25% לרפובליקנים, שאל את המשתתפים מה הם שני הנושאים העיקריים שמשפיעים על החלטתם למי להצביע. כאמור, התשובות תאמו לאלה של המפלגה הדמוקרטית - סוגיית זכויות ההפלות והאיום הנתפס על שיטת הממשל בעקבות ההאשמות של טראמפ לזיוף בחירות. 

חברי הקהילה היהודית המצביעים לרפובליקנים התייחסו גם כן לשתי סוגיות אלה, אך מה שהכי מניע אותם לבחור במפלגה זה שיעור הפשע והאינפלציה.

הסקר השני מצא ש-65% מיהודי ארה"ב בוחרים במועמד דמוקרטי ו-33% ישימו במועמד רפובליקני.

בתוך כך, לאחרונה ישנו גל אנטישמי קולני, שהתחיל בעיקר עם ההתבטאות של הראפר קניה ווסט, מה שמדאיג מאוד את הקהילה. על פי הסקר של ג'יי סטריט, 97 אחוזים מיהודי ארה"ב אמרו שהם חוששים מהמגמה. 

לכן, אנחת רווחה גדולה נשמעה מהרבה יהודים-אמריקאים מכך שהמועמד הרפובליקני דאג מאסטריאנו - שהואשם לא פעם באנטישמיות - הפסיד במירוץ לתפקיד מושל פנסילבניה, והובס על ידי ג'וש שפירו, התובע הכללי של המדינה ויהודי מאמין שומר שבת. 

יהודי ארה"ב מפנים אצבע מאשימה כלפי טראמפ ובני בריתו בעלייה באנטישמיות. הסקר מצא כי 76% מהיהודים מאמינים שהנשיא לשעבר ומאמיניו אחראים ישירות לעלייה בעליונות הלבנה ובמתקפה נגד יהודים. 

בשאלה אחרת, 74 אחוזים מהנשאלים אמרו שטראמפ ותנועת MAGA הם "איום על היהודים בארצות הברית".

רק בחודש שעבר, טראמפ עצמו העז ותקף את יהודי ארה"ב על כך שלא תמכו בו מספיק: "האוונגליסטים הנפלאים מעריכים הרבה יותר את מה שעשיתי עבור ישראל מאשר אנשי האמונה היהודית, במיוחד אלה שחיים בארה"ב", אמר אז. 

נוסף על כך, הרוב המכריע של המועמדים היהודים לקונגרס או למשרות בכירות במדינה - הם דמוקרטים. אחד החריגים הוא לי זלדין, שהפסיד במירוץ למושלות ניו יורק. 

YOU MIGHT ALSO LIKE