בריאים ועשירים בויטמינים: מדוע כדאי להכניס זרעי שומר לתפריט?
הם היו בשימוש כבר בתקופה היוונית העתיקה ושימשו כתרופה של ממש. כיום הם תבלין ארומטי ותוספת לשלל עוגיות ועוגות. אך הזרעים העתיקים מביאים עימם שלל יתרונות בריאותיים, הנה כמה מהם, שיגרמו לכם להכניס אותם לתפריט כבר מהיום

כולנו מכירים זרעי שומר, אך רבים מאיתנו לא עושים בהם שימוש כלל. לכן, ריכזנו עבורכם רשימה של מספר יתרונות מרכזיים של הזרעים העתיקים. 

מלאים נוגדי חמצון 

הגוף האנושי מייצר נוגדי חמצון, אך לא מספיק בכדי להילחם נגד ההשפעות המזיקות של הרדיקלים החופשיים. כאשר רדיקלים חופשיים מצטרפים למולקולות שונות מלבד מולקולות האב שלהם, הם יוצרים תגובה הפוגעת במולקולות אלה. תגובה זו נקראת מתח חמצוני. זרעי השומר מכילים כמות משמעותית של נוגדי חמצון המסוגלים למנוע מתח חמצוני. סרטן וסוכרת הם חלק מהמחלות הניווניות הנגרמות על ידי מתח חמצוני. שילוב זרעי שומר בתזונה יגן מפני מחלות אלה.  

בעלי פעילות מיקרוביאלית חזקה

השמן האתרי של זרעי השומר פועל על ידי הפיכת דופן התא של מיני חיידקים כך שהחומר המרכיב את אותם החיידקים נפלט החוצה ובסופו של דבר מת. מחלות כגון כבד רעיל ועוד הן חלק ממחלות חיידקיות אשר מטופלות בהצלחה באמצעות שמן אתרי של זרעי שומר. 

עשירים בנחושת, ברזל, אשלגן וזרחן

מינרלים אלה חיוניים להיווצרות תאי דם אשר נחוצים בתהליכי הגוף השונים כגון איזון של נוזלי הגוף ושמירה על עצמות בריאות. אכילת  זרעי שומר תרחיק את רוב המחלות הכרוניות ותשמור על תפקוד תקין של תאי הגוף והאיברים.  

ייצור חלב לאמהות מניקות

תמצית זרעי השומר פועלת כחומר המסייע לייצור חלב. למעשה, זרעי השומר פועלים כמו ההורמון אסטרוגן. כמו כן, היתרונות של זרעי השומר מועברים לתינוק דרך ההנקה. מחקרים מראים כי ילדים שאימהותיהם משתמשות בתמצית זרעי שומר, סובלים לעיתים רחוקות יותר מסימפטומים של גזים וקוליק.

דרכים לשימוש בזרעי שומר

את הזרעים ניתן ללעוס בצורתם החיה או להשתמש בתמצית כדי למקסם את היתרונות שלהם. כדי ליהנות מהיתרונות של זרעי השומר, יש להשתמש בהם בצורתם הטבעית. למעשה, ניתן להשתמש בתמצית זרעי שומר בהתאם לצרכים האישיים שלכם. כמובן שאפשר להוסיף אותם לעוגיות ועוגות שונות.

YOU MIGHT ALSO LIKE