זלנסקי מברך את נתניהו - ומקווה שהוא יספק לו נשק נגד רוסיה
בשיחה בין השניים, הנשיא האוקראיני הזכיר ליו"ר הליכוד כי "האיומים עלינו קשורים אחד לשני", זאת בתקווה שממשלת הימין החדשה תספק לו את מערכת כיפת ברזל

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בירך את ראש ממשלת ישראל הנבחר, בנימין נתניהו, ואמר לו כי הוא מקווה ששתי המדינות יעמיקו את הקשרים ביניהן בעיקר על בסיס דאגות ביטחוניות משותפות.

(צילום: רויטרס)

הפלישה של רוסיה לאוקראינה התרחשה בזמן ש"ממשלת השינוי" שלטה בישראל, ובפעם האחרונה שזלנסקי פנה לירושלים וביקש את עזרתה בסיוע צבאי - היא קיבל דחייה מראש הממשלה היוצא יאיר לפיד. כעת הוא מקווה שעם בחירתו של נתניהו, הגישה של ישראל תהיה שונה. 

בנאומו ביום שני, זלנסקי רמז שקייב וירושלים יכולות למצוא מטרה משותפת, זאת לאחר שהעלה באוזנו של יו"ר הליכוד האשמות כלפי איראן - האויבת הגדולה של ישראל - בכך שהיא מספקת לצבא הרוסי מל"טים המשמשים לתקיפה באוקראינה. 

"אני חושב שברור לכולם על מה אוקראינה שמה דגש, ועל מה הדגש הביטחוני של ישראל", אמר זלנסקי, אם כי לא הזכיר את שמה של איראן. "אני מאמין שאנחנו יכולים לחזק משמעותית את המדינות שלנו, במיוחד מכיוון שהאיומים עלינו קשורים אחד לשני".

שר החוץ האוקראיני, דמיטרו קולבה, התייחס לעניין בחודש שעבר: "איראן היא קו אדום עבור ישראל, ואחרי שאיראן הפכה ישירות לשותפה לפשע התוקפנות נגד אוקראינה, אני חושב שכל מי שעדיין מתלבט בישראל אם לעזור לאוקראינה או לא - עליו להפסיק להתלבט".

כאשר קייב פנתה לירושלים בבקשה לסיוע צבאי, היא נשאה את עיניה בעיקר לכיפת ברזל כדי לנטרל את הטילים הרוסים. אך כאשר ישראל נזהרה מאוד מהתערבות במלחמה או לקיחת צד, זלסנקי מקווה שהמאבק העיקש של נתניהו נגד איראן תשנה את פני המציאות. 

רק בחודש שעבר, נתניהו אמר בראיון ל-USA Today כי אם הוא ייבחר לראשות הממשלה, הוא "יבחן" את האפשרות להעניק אספקת נשק לאוקראינה, אך גם אמר כי הוא מאמין שיוכל למלא תפקיד מתווך בין קייב למוסקבה. 

עם זאת, בראיון אחר לרשת MSNBC, יו"ר הליכוד אמר כי הוא חושש מפני מסירת נשק אלקרואינה, מכך שהמערכות הישראליות יפלו לידיים איראניות. 

YOU MIGHT ALSO LIKE