בחנו את עצמכם: מה אימון הכושר שהכי מתאים לכם?
כולנו שואפים לעשות יותר כושר, אך מהו האימון שהכי מתאים לגופנו ולמצב הבריאותי שלנו? הנה 3 מבחנים קצרים ופשוטים שיעזרו לכם להבין טוב יותר מה האימון שכדאי לכם לבחור ולהתמיד בו

המושג כושר גופני הינו רחב הרבה יותר ממה שאנו חושבים. הוא כולל כמה וכמה יכולות גופניות, שלכל אחת מהן יש השפעה שונה על הבריאות ועל היכולת שלנו לתפקד באופן תקין. בשנים האחרונות אימוני הכושר הפכו להיות הרבה יותר ממוקדים - כל אימון מתמקד בעיקר במרכיב אחד של הכושר הגופני. למשל, יוגה או פילאטיס המתמקדים בשיפור היציבות, אימוני התנגדות המתמקדים בהגדלת כוח ועוד.

אך דווקא המגוון הגדול גורם לאנשים רבים להתבלבל ולא לדעת איזה אימון או אימונים הכי חיוניים להם באופן אישי מבחינה בריאותית. הנה 3 מבחנים קצרים ופשוטים שיעזרו לכם להבין ולהחליט.

מבחן גמישות בישיבה 

מה הוא בודק? את גמישות הגב התחתון והשרירים האחוריים של הירך. ירידה בגמישות קשורה לסיכון מוגבר לחלות במחלות לב וכלי דם, ומעידה על ירידה כללית בכושר הגופני.

איך לבצע? שבו על הרצפה כאשר הברכיים ישרות. כופפו את הגב באיטיות לפנים והושיטו את כפות הידיים, יד על יד, קדימה - ולא למטה - במקביל לרצפה ככל שניתן. החזיקו כך שלוש שניות, חזרו על כך שלוש פעמים.

התוצאה הרצויה: אדם ממוצע מגיע לאזור השליש התחתון של עצם השוק. אם הגעתם עד אצבעות כף הרגל, הגמישות שלכם טובה. אם הגעתם רק לשליש העליון של עצם השוק, קרוב למפרק הברך, הדבר מלמד על נוקשות של הגב התחתון והשרירים האחוריים של הירך.

מה עושים? נוקשות מעידה ברוב המקרים על פחות מדי פעילות גופנית, אז פשוט להתחיל להתאמן. אם אתם עוסקים בפעילות כלשהי ועדיין נוקשים, מומלץ לשלב אימונים שכוללים ביצוע תנועות שונות בטווחים גדולים כמו פילאטיס או יוגה.

מבחן עמידה על רגל אחת

מה הוא בודק? את שיווי המשקל, כאשר לפי הממצאים, חוסר יכולת לבצע את המבחן בהצלחה מעידה על סיכון כפול לתמותה ממחלות וסיבות שונות.

איך לבצע? עמדו ליד משטח יציב, הניחו את הידיים על המותניים, נתקו רגל אחת מהרצפה ונסו להישאר יציבים על רגל אחת.

התוצאה הרצויה: המטרה היא להחזיק עשר שניות ברצף. אם החזקתם 20 שניות, שיווי המשקל שלכם מעולה. פחות מעשר שניות - שיווי המשקל שלכם טעון שיפור.

מה עושים: בצעו פעמיים בשבוע פעילות שמאתגרת את שיווי המשקל כגון ריקוד, טאי צ'י, יוגה וכדומה.

שש דקות הליכה

מה הוא בודק? את הכושר האירובי, זאת לצורך הערכת הכושר האירובי, יכולת מערכת הלב־ריאה ועוד.  

איך לבצע? מדדו מסלול ישר של 15 מטר. עמדו בתחילתו, הפעילו שעון עצר ולכו במהירות המרבית הלוך וחזור את המרחק. ספרו את מספר הפעמים שעברתם את המרחק במהלך שש דקות, ולפי זה חשבו את המרחק הכולל שהלכתם.

התוצאה הרצויה: מרחק כולל בטווח של 400־700 מטר מעיד שמצבכם הרפואי סביר, ואתם בכושר גופני ממוצע. פחות מ־400 מטר? סביר שיש בעיה גופנית. מעל 700 מטר? מצבכם טוב.  

מה עושים? אם לא הצלחתם לעבור 700 מטר, בצעו אימונים לשיפור סיבולת הלב־ריאה כגון הליכה או רכיבה על אופניים. בצעו אותם לפחות שלוש פעמים בשבוע, כ־45 דקות כל אימון, בדרגת עצימות בינונית.

YOU MIGHT ALSO LIKE