נשיונל ג'יאוגרפיק קבע: אלו הם חמשת היעדים שהכי כדאי לטייל בהם בארצות הברית
סן פרנסיסקו, מילווקי ועוד שלושה יעדים מפתיעים נבחרו לככב ברשימה השנתית הבינלאומית, שמטרתה "לגרום לאנשים להתעניין במקומות שהם מעולם לא שמעו עליהם"

חמישה יעדים בארצות הברית נכנסו לרשימה של נשיונל ג'יאוגרפיק של המקומות הטובים ביותר לטייל בהם בשנת 2023.

ביג בנד, טקסס (צילום: Getty Images)

נשיונל ג'יאוגרפיק, שהיא האגודה הלאומית לגאוגרפיה, פרסמה בשבוע שעבר את הרשימה השנתית של המקומות בהם חובה לבקר. אחת ממחברות הרשימה, איימי אליפיו, אמרה כי הבחירה מתקבלת בשיתוף עם חוקרים, סופרים וצוותי עריכה מכל רחבי העולם.

"אנחנו רוצים לגרום לאנשים להתעניין במקומות אחרים שאולי הם מעולם לא שמעו עליהם", אמרה אליפיו. "למצוא מקומות שאתה מופתע מהם, זה מביא סוג של יראת כבוד למקום ומייצר אמפתיה ורצון להגן על היעד הזה". 

היעדים שנכללו ברשימה המכובדת הם הפארק הלאומי ביג בנד בטקסס, מילווקי שבוויסקונסין, סן פרנסיסקו בקליפורניה, צ'רלסטון בדרום קרוליינה, ומדינת יוטה.

הפארק הלאומי ביג בנד בטקסס, הופיע ברשימה בקטגוריית הטבע. למרות שזה אחד מהיעדים הפחות מתויירים, אליפיו אמרה שבמקום יש נופים מדהימים וחיות בר, בדיוק כמו ביעדים פופולריים אחרים. 

יתרה מכך, במקום ישנן כמה עיירות "מעניינות", הכוללות את מרתון, אלפיני ומרפה, אשר לפי התיאור שנתנה אליפיו, הן מציגות חזית טקסנית ישנה עם חנויות קטנות ושטחים פתוחים. "זה מרגיש כאילו אתה בסרט", אמרה.

ביג בנד, טקסס (צילום: Getty Images)

העיר מילווקי על שפת האגם של ויסקונסין, נכנסה לרשימה בקטגוריית קהילה חדשה. אליפיו ציינה שהעיר היא הרבה יותר מהסטריאוטיפ שלה של מבשלות בירה, "זו עיר תוססת שתומכת בקהילה היצירתית שלה". 

מילווקי נמצאת בתהליך פיתוח נמרץ, כאשר לאחרונה החלה לבנות מחדש את אזור הבילויים שלה, ומתכננת לפתוח מרכז אמנות ותרבות אפרו-אמריקאי. "תמיד יש מקום ברשימה שגורם לך לחשוב, 'מי ידע על המקום הזה?'", אמרה אליפיו. "וכאן, מילווקי, יש לנו את זה כעיר האגם הגדול".

מילווקי (צילום: Getty Images)

כל מדינת יוטה צוינה ברשימה כמקום לבקר בו. בעוד המדינה ידועה בשל מגוון הטיולים מסביב, כמו שיט ועד טיפוס הרים, נשיונל ג'יאוגרפיק עודדה את הקוראים לקבל את "פרץ האדרנלין" שלהם באזורים פחות מתוירים. 

"יוטה מקדמת אזורים אחרים במדינה שבהם אתה יכול לחוות הרפתקאות מדהימות", אמרה. כך למשל הומלץ על הצד המזרחי של 'ציון', מקום שקט יחסית, עם גישה קרובה יותר לאתרים אחרים כמו הפארק הלאומי ברייס קניון, האנדרטה הלאומית סידר ברייקס והשפה הצפונית של הגרנד קניון.

(צילום: Getty Images)

תחת קטגוריית התרבות, נשיונל ג'יאוגרפיק הכניסה את דרום קרוליינה בשל המטבח המקומי וההיסטוריה התרבותית של צ'רלסטון - שכוללת גם את הסחר הנרחב בעבדים. 

בינואר 2023 ייפתח מוזיאון אפרו אמריקאי בינלאומי בצ'רלסטון, "שם יש הרבה סיפורים על טרגדיה, אבל גם הרבה סיפורי ניצחון". 

העיר היא גם הבית של מרכז גנאלוגי, שבו אנשים יכולים לחקור את ההיסטוריה והמורשת המשפחתית שלהם - כאשר היסטוריונים מאמינים שכמעט 90% מהאמריקאים השחורים יכולים לאתר אב קדמון במקום. "זה מקום חשוב מאוד בהיסטוריה האמריקאית, ולכן רצינו להאיר אור על היעד הזה".

(צילום: Getty Images)

ולבסוף, סן פרנסיסקו, שנכנסה לרשימה בשל היותה "משפחתית". על אף שהיא כבר יעד פופולרי, העיר הצליחה לעצב את המרחבים החיצוניים שלה מעבר לדמיון. 

אחד היעדים שהוזכרו הוא שביל הקרוסטאון החדש שחוצה באלכסון את סן פרנסיסקו, מה שמאפשר למשפחות לטייל, לרכוב על אופניים ולהינות מהטבע. "לא צריך לנסוע רחוק או לקחת ציוד מיוחד כדי לצאת לטיול. השביל העירוני נמצא ממש קרוב, כמו מגרש הכדורסל השכונתי שלך".

כמו כן, סן פרנסיסקו פתחה בקיץ האחרון את Presidio Tunnel Tops, שנבנו על גבי מנהרות כביש ישן במפרץ הפארק הלאומי. האטרקצהי החדשה מציעה נוף יפה על גשר שער הזהב, כמו גם מרכז טבע, מגרשי משחקים, משאיות אוכל ואזורי קמפינג. "זה פשוט מקום ממש כיף", אמרה. 

(צילום: Getty Images)

YOU MIGHT ALSO LIKE