במהלך משחק פוטבול בפלורידה: מפגן תמיכה להערות האנטישמיות של קניה ווסט
על אחד השלטים באצטדיון בג'קסונוויל הוקרן המשפט: "קניה צדק לגבי היהודים", וכך גם במוקדים אחרים בעיר. "דברי שטנה אנטישמיים, בזויים ומאכזבים"

הודעה התומכת בדבריו האנטישמיים של קנייה ווסט הוקרנה באצטדיון TIAA בנק פילד במהלך משחק בין פלורידה לג'וריג'יה בג'קסונוויל. 

המסר, שהוקרן במשחק שנערך ביום שבת, טען כי "קניה צדק לגבי היהודים" - אותן מילים שנרשמו על כרזה שהונפה לראווה בכביש 405 בלוס אנג'לס. על פי הדיווחים, אותה הודעה נראתה באותו הלילה על בניין אחר קרוב לאצטדיון. 

המילים הן המשך של הסערה הציבורית המסוכנת שהצית ווסט עם ההערות האנטישמיות, שהובילו חברות רבות להתנער ולנתק את היחסים ממנו - כמו אדידס, עיתון ווג, הבנק ג'יי.פי מורגן ועוד. 

הנציג הרפובליקני ג'ון הנרי רתרפורד, שמייצג את הרוב בג'קסונוויל, גינה בחריפות את הפצת האנטישמיות באצטדיון: "סוג זה של דברי שטנה אנטישמיים שמופצים ברשת מהמשחק של פלורידה נגד ג'ורג'יה, הוא בזוי ומאכזב ביותר. אין מקום לשנאה מהסוג הזה בפלורידה. אני ממשיך לתמוך בקהילה היהודית בג'קסונוויל וברחבי האומה שלנו".

שתי קבוצות הפוטבול פרסמו גם הן הצהרה משותפת המגנה את המילים שהוקרנו במהלך המשחק שלהן. 

"אני מגנים בחריפות את דברי השנאה האנטישמיים שהוקרנו במשחק במוצאי שבת, ושאר ההודעות האנטישמיות שהופיעו בג'קסונוויל. אוניברסיטת פלורידה ואוניברסיטת ג'ורג'יה מגנים יחד את מעשי האנטישמיות הללו ואת כל הצורות האחרות של שנאה וחוסר סובלנות. אנחנו גאים להיות בית לקהילות יהודיות חזקות ומשגשגות, ואנחנו עומדים יחד נגד שנאה".

גם הבעלים של קבוצת ג'קסונוויל יגוארס, שאד חאן, גינה את ההודעות. "אני, באופן אישי, מזועזע לשמוע רטוריקה אנטישמית ומסרים שפגעו בחווית המשחק ביום שבת. אני יודע שזה לא מייצג את הקהילה שלנו, אבל זה קרה וזה מקומם. זה פוגע וזה שגוי. זה חייב להיפסק. אני מבקש מכולם להצטרף למשימה ולשים קץ לבורות ולשנאה. בואו נהיה טובים יותר".

על פי ארגון הליגה נגד השמצה, התקריות האנטישמיות המדווחות עלו ב-61 אחוזים בשנת 2021 בכל 50 המדינות של ארצות הברית. "אירועים אנטישמים הגיעו לשיא של כל הזמנים בארצות הברית בשנה שעברה, עם סך של 2,717 תקריות של תקיפה, הטרדה וונדליזם".





YOU MIGHT ALSO LIKE