האוקראינים מודאגים מכך שהרפובליקנים ינצחו בבחירות האמצע: "יחזרו להתעסק בבעיות פנימיות"
החשש מגיע על רקע הצהרות של פוליטיקאים שמרנים, לפיהן אם המפלגה הרפובליקנית תנצח - היא תקצץ את הסיוע הצבאי והפיננסי לקייב. "מטריד אותנו מאוד"

אוקראינים רבים מודאגים מאוד מבחירות אמצע הקדנציה בארצות הברית שייערכו בעוד כשלושה שבועות, לאחר שכמה פוליטיקאים רפובליקנים הדגישו כי אם המפלגה תנצח - אם ידאגו לבטל את התמיכה בקייב.

(צילום: Shutterstock)

"הצהרות של כמה נציגים של המפלגה הרפובליקנית בתקשורת האמריקאית, במיוחד בקרב תומכי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, לפיהן הם יקצצו בתמיכה הצבאית והפיננסית באוקראינה, מעסיקות מאוד את האוקראינים", אמר מקסים יאלי, מומחה ופרשן פוליטי אוקראיני לענייני חוץ.

הוא הוסיף כי זה "מטריד מאוד" שתגובות מהסוג הזה מוצאות את דרכן לתקשורת בארצות הברית לעיתים תכופות יותר. כזכור, בחודש מאי האחרון 57 רפובליקנים הצביעו נגד חבילת סיוע של 40 מיליארד דולר לאוקראינה. 

כמו כן, ביום שלישי, מנהיג סיעת המיעוט הרפובליקני בבית הנבחרים, אמר שאם הם ינצחו בבחירות הם לא ירשמו "צ'ק ריק" לאוקראינה, זאת ברקע הצורך לדאוג לציבור האמריקאי בגלל האינפלציה הגואה. 

יאלי אמר כי הערות כמו של מקארתי "רק מעצימות את החששות והפחדים שלנו, כי הוא לא רק אחד מני חברי קונגרס רבים, אלא מנהיג המפלגה בבית הנבחרים". הוא גם מודאג מההשלכות ארוכות הטווח של הצהרות כאלה, שיכולות "ליצור נרטיב בקרב המצביעים הרפובליקנים וחברי הקונגרס".

המומחה הפוליטי הזכיר את מה שהוא רואה כקמפיין שמכפיש את הנשיא וולודימיר זלנסקי שנשמע בתקשורת השמרנית האמריקאית, שבה עיתונאים כמו טאקר קרלסון "לא רק קוראים לצמצום התמיכה הצבאית והכספית, אלא גם מגנים את הנשיא זלנסקי והרשויות באוקראינה על אי השגת הסכם שלום עם רוסיה".

לטענתו, מדובר ב"מניפולציות וניסיונות ברורים להכפיש את זלנסקי ואת הנשיא ביידן, ובמקביל לכסות על פוטין ופשעיו נגד האנושות, וזאת רק מסיבה אחת - לנצח בבחירות ולהשיג רוב בקונגרס". 

למרות החששות הללו, פקידים ומחוקקים אוקראינים עדיין מקווים שארה"ב תתמוך בקייב, לא משנה מי ינצח בבחירות בנובמבר.

חבר הפרלמנט האוקראיני, דמיטרו נטלוקה, אמר: "אנחנו מקווים מאוד שהבחירות האלה, בלי קשר לתוצאות, לא ישנו את הגישה הפוליטית התומכת באוקראינה… אבל הדברים האחרונים שאנחנו שומעים הם די מדאיגים, שמראים שלפחות חלק מהפוליטיקאים מעדיפים להתמקד מחדש בבעיות הפנימיות".

נטולקה הוסיף כי ניצחון אוקראיני יהיה "טוב יותר לכולם" מכיוון שהמלחמה "היא כבר עניין עולמי" שעלולה "לעורר כאוס באירופה, ולגרום לנזק פוליטי גדול ליחסים בין מדינות האיחוד לבין ארה"ב", אם ולדימיר פוטין ינצח במלחמה. 





YOU MIGHT ALSO LIKE