נתניהו התראיין ל-HBO והתייחס לדברים 'המטופשים' שאמר קניה ווסט
ראש האופוזיציה אמר למנחה ביל מאהר כי ישראל מתמודדת עם דברים גדולים יותר, אך גינה את השיח שמאשים את היהודים בהכל: "אין לזה מקום בשיח מתורבת"

ראש ממשלת ישראל לשעבר, בנימין נתניהו, עבר בין כמה ערוצים בארה"ב והתראיין לקראת הבחירות המתקרבות בישראל ויציאת הספר הביוגרפי עליו. 

ביום שישי, הוא הופיע בתוכנית 'זמן אמת' של ביל מאהר ב-HBO, שם הוא נשאל על האמירות של הראפר קניה ווסט שתויגו כאנטישמיות.

(צילום: Shutterstock)

המנחה שאל את ראש האופוזיציה אם ישראל תנקוט בצעדים כלשהם נגד ווסט. בתגובה, נתניהו אמר כי הוא וישראל לא מתרגשים מדבריו של הראפר.

"התמודדנו עם בעיות גדולות יותר מהדברים הטיפשים האלה", אמר נתניהו עם טון משועשע. "אבל, אתה יודע, הקומוניסטים מאשימים את היהודים על היותם קפיטליסטים, בעלי ההון מאשימים את היהודים על היותם קומוניסטים".

"יש לך בעיה? תאשים את היהודים. אבל זה סגנון ישן, לא צריך להיות לזה מקום בשיח מתורבת", אמר נתניהו והזכיר: "זו הסיבה שהקמנו את מדינת היהודים - כדי שיהיה לעם היהודי הגנה מפני האבסורדים האלה, שלפעמים מצטרפת לזה אלימות. אנחנו לא נותנים לזה לקרות שוב".

אחרי שמאהר קיבל את התשובה שלו, הוא הקריא לנתניהו מספר ציטוטים אנונימיים של סנאטורים אמריקאים שאמרו במהלך השנים שישראל מתעללת בפלסטינים, ושאל את ר"מ ישראל לשעבר: "האם אתם טובחים בפלסטינים? האם אתם עושים טיהור אתני? האם אתם מדינת אפרטהייד?".

"לא, לא, לא", אמר נתניהו למשמע מחיאות כפיים. "כלומר, אלו הן האשמות מגוחכות נגד הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, היחידה שמקיימת זכויות אדם, שמגנה על החירות, והיא בעלת הברית הטובה ביותר של ארצות הברית".

אחרי שאמר שישראל בסך הכל מגנה על עצמה, הוא הוסיף כי מדובר ב"פייק ניוז ישן".

כזכור, נתניהו התראיין בתוכנית של מארק לוין ברשת 'פוקס ניוז', שם התייחס לנשיא ג'ו ביידן שהוא "אוהד ישראל, אבל המדיניות שלו בנושא הפלסטיני ובנושא האיראני היא מוטעית".

ראש האופוזיציה אמר ללוין שהוא מכיר את ביידן כבר עשרות שנים, ושתמיד הייתה ביניהם מערכת יחסים לבבית - אבל הם לא תמיד התאימו פוליטית. 

"אני מכיר את ביידן מאז שהיה סנאטור צעיר בוושינגטון, ואני באתי לשם בתור סגן השגריר. הוא תמיד היה אומר, 'ביבי, אני אוהב אותך, אבל אני לא מסכים עם מילה שאתה אומר'. ואני הייתי אומר לו, 'ג'ו, גם אני", סיפר. 

אז נתניהו המשיך והזכיר כיצד ביידן תמך תחילה לתגובה הכוחנית של ישראל אל מול הרקטות שירה חמאס, אבל אז הוא הושפע מאחרים. "הוא תמך בזכות שלנו לפעול בהגנה עצמית, אבל הוא היה נתון ללחץ גדול מצד אגף מסוים במפלגה הדמוקרטית. אז הוא התחיל לומר, 'אתם חייבים להפסיק עם זה'. אני אמרתי, 'לא, ג'ו. אני חייב להמשיך עד שנשיג את המטרות שלנו'".

YOU MIGHT ALSO LIKE