מחקר חדש שנערך בטקסס: לצריכת אומגה 3 יש השפעה על תפקוד המוח
מדובר על חומצת השומן הידועה ביותר, כזו שמגיעה עם יתרונות רבים, ביניהם שיפור הזיכרון, בריאות הלב, ועוד. כעת, מחקר חדש חושף כי ישנו קשר בין צריכה של אומגה 3 לבין תפקוד המוח אצל אנשים הנמצאים באמצע חייהם

כידוע, אומגה 3 הינה חומצת שומן חיונית, בעיקר לאור העובדה כי לגופנו אין אפשרות לייצר אותה לבד. ניתן לקבל אותה דרך זרעי צ׳יה, זרעי פשתן, אגוזים, וסלמון. מחקר חדש, אשר פורסם בכתב העת של האקדמיה האמריקאית לנוירולוגיה, Neurology, והובילו חוקרים מאוניברסיטת טקסס שבסן אנטוניו מסביר כי לצריכת אומגה 3 ישנה השפעה חיובית ומשמעותית את תפקוד המוח, בעיקר בקרב אנשים הנמצאים באמצע חייהם. 

במחקר השתתפו למעלה מ-2,000 גברים ונשים, שגילם הממוצע היה 46, ללא מחלות רקע. הנבדקים הסכימו לעבור סריקת מוח במכשיר MRI, ובדיקות דם. החוקרים ביקשו לבדוק את הנפחים של החומר האפור ושל החומר הלבן במוח, ובמיוחד בהיפוקמפוס - איבר הממלא תפקיד מהותי בזיכרון  ושהפחתת הנפחים בו עשויה להעיד על דמנציה. המבחנים מדדו את החשיבה המופשטת שלהם, את מהירות העיבוד, את התפקוד הביצועי ועוד.

עורכי המחקר קבעו שרמות גבוהות יותר של אומגה 3 מתאימות לנפח גבוה יותר של היפוקמפוס ולהיגיון מופשט טוב יותר. החוקרים הבחינו שלאנשים עם רמות גבוהות של החומצה היו גם נפחים גבוהים יותר של חומר אפור וציונים טובים יותר בקריאה ובחשיבה לוגית. כך למעשה הוכח כי לאומגה 3 תפקיד מהותי בשיפור התפקוד הקוגניטיבי של אנשים בגיל העמידה, בעיקר באמצע החיים, כשמתחילה הירידה הקוגניטיבית.

אז מהו המקור הטוב ביותר לצריכת אומגה 3?

ובכן, באופן מפתיע, אצות. בשונה מאכילת סלמון או טונה, אשר המתכות הכבדות שהם מכילים נספגים בגופנו וההצטברות ברקמות של מתכות כמו כספית עלולה לגרום לנזקים, האצות בריאות לגופנו במאה אחוזים, ללא כל נזקים. כמו כן, שמנים המופקים ממקור אצות ים מיוצרים בתוך מתקנים מבוקרים ושמורים, בעלי תו-תקן מחמיר ואינם באים במגע עם מזהמים מן האוקיינוס. שמנים אלה מסוגלים לספק ריכוזים גבוהים של אומגה 3. 

YOU MIGHT ALSO LIKE