מתכוננים לחורף: כך תמנעו מחלות אצל הילדים
החורף מתקדם בצעדי ענק וזה הזמן להתכונן ולהבין כיצד ניתן להימנע ממחלות חורף של ילדים, לפחות כמה שאפשר. ריכזנו עבורכם רשימה יעילה במיוחד של כמה טיפים ועצות שיעזרו לכם לעבור את העונה הקרה בשלום

נגיפי החורף נישאים דרך האוויר בכל שיעול ועיטוש. כך נפלטים כמויות עצומות של וירוסים וחיידקים, שיכולים לשרוד באוויר למשך מספר שעות ולהדביק ילדים אחרים. לכן, חשוב גם במזג אוויר חורפי לפתוח חלון ולאוורר ובכך לדלל את מספר הווירוסים שבאוויר החדר. עדיף שכבה נוספת של בגדים וחלון מעט פתוח.

בנוסף, חשוב להפריד בין ילד חולה לילדים בריאים בבית. חשוב במיוחד לא להשכיב אותם לישון באותו חדר. יש להקפיד על היגיינה: לא להעביר מוצצים, בקבוקים, כוסות, כפיות ואת מגבות הרוק וממחטות הנזלת. כמו כן, רצוי להקפיד לשטוף ידיים לפני כל ארוחה, אפילו קלה. החיידקים והווירוסים שם, לא משנה אם אתם אוכלים תפוח, ביסקוויט או ארוחת צהריים מלאה.  

טיפ נוסף מהותי הוא לנקות מקומות רגישים במיוחד אשר פעוטות באים איתם במגע כמו: רצפה, סיר, ארונות נמוכים, שולחנות, כסאות וידיות. כך למשל, צעצוע מכיל מיליוני וירוסים. עשרות בודדות מהם מספיקות כדי להדביק ילד אחר במחלה.

תזונה נכונה ואורח חיים בריא

- ודאו כי הילד מרבה באכילת פירות חורף: פירות הדר, קיווי מכיל כמות גבוהה של ויטמין C, בננות עשירות במגנזיום.

- הקפידו על צריכה יומית מרובה של ירקות בצבעים שונים המכילים נוגדי חמצון המועילים לחיזוק מערכת החיסון של הגוף.

- בתינוקות עד גיל שנה הקפידו על מתן תוסף של ויטמין D במיוחד בחורף, כאשר פחות נחשפים לשמש. ויטמין D חשוב לבריאות העצמות, השיניים, לספיגת סידן ולמניעת מחלת הרככת. מגיל 4 חודשים ועד שנה, הקפידו על תוסף ברזל החיוני לתפקוד מערכות הגוף והתפתחות המוח של התינוק.

- תנו לקטנים להוציא מרץ. בחורף כולנו נוטים לאמץ התנהגות דובית אך חשוב לעודד פעילות גופנית בקרב הקטנטנים. הפעילות הגופנית משחררת חומרים טבעיים הנקראים אנדורפינים, שתורמים להגברת מערכת החיסון ומשפרת את יכולת הגוף להתמודד עם מחלות.

- הקפידו שהילדים מקבלים מספיק שעות שינה הן חיוניות לגדילה ולהתפתחות, אך גם מאפשרות לגוף מנוחה לניקוי המערכות וחיזוק המערכת החיסונית.

YOU MIGHT ALSO LIKE