"תעלומה": הבצורת הקשה בקליפורניה חשפה תגלית מדהימה
מפלס המים של אגם שאסטה ירד בצורה ניכרת, ובקרקעית נמצאה ספינה צבאית אמריקאית ממלחמת העולם השנייה, ששימשה את דווייט אייזנהאואר בעצמו

ספינה צבאית ממלחמת העולם השנייה נחשפה בקרקעית אגם שאסטה, לאחר שקו המים נסוג בעקבות הבצורת הקשה המכה באזור.

"סירת הרפאים" אותרה בסתיו האחרון, כאשר מפלס המים של האגם ירד בגלל הבצורת בקליפורניה - כך לפי ההצהרה של שירות היערות האמריקאי. כעת, פקידי הסוכנות שיתפו תמונות של כלי השיט על מצע האגם היבש.

אגם שאסטה הוא מאגר המים הגדול בקליפורניה, שנבנה בשנות ה-30 וה-40. לפי הרשויות, עדיין לא ברור כיצד סירת הרפאים הגיעה לאגם.

בפוסט שפורסם בפייסבוק לצד תמונות מדהימות, שירות היערות האמריקאי כתב: "סירה זו מכונה 'סירת הרפאים'. זה באמת מדהים איך היא הגיחה מהאגם עם כל כך הרבה סיפורים שיש לספר. השיקומים שייעשו כדי לשמר כמה שיותר מהשלמות של הסירה, בתקווה לשמור את המרא העייף והמנוסה, ויוצג במוזיאון בנברסקה".

"התעלומה מתחילה במספרים שהתגלו על הרמפה של הסירה, שמסומנת 31-17. זה מאשר את זה שהסירה הייתה חלק מ-Attack Transport USS Monrovia", נכתב. 

כלי השיט של הצי האמריקאי מונרוביה נפרס באוקיינוס האטלנטי והשקט במהלך מלחמת העולם השנייה, ועל פי רשות היערות היא שימשה את הצבא האמריקאי במהלך הפלישה לסיציליה. 

נשיא ארצות הברית לשעבר דוויט אייזנהאואר, שהיה המפקד העליון של כוחות בעלות הברית במהלך מלחמת העולם השנייה, היה על הספינה הזו, אשר המשיכה לשש פלישות נוספות.

האגם הוא אחד מני רבים במערב ארצות הברית שנפגעו קשה מאוד מהבצורת בעקבות שינויי האקלים הדרסטיים, כאשר שנת 2022 צפויה להירשם כאחת היבשות ביותר בהיסטוריה. לפי מחלקת משאבי המים של קליפורניה, האגם נמצא כעת ב-33% מהקיבולת שלו, כאשר בתקופה זו של השנה הוא אמור להיות בערך על 59%.

YOU MIGHT ALSO LIKE