מתכננים לעשות ציפוי חרסינה לשיניים? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות זאת נכון
טיפול ציפויי חרסינה הינו אחד הטיפולים הנפוצים ביותר בתחום רפואת השיניים המעניק למטופל מהפך של ממש במראה הפה ואף הפנים כולן. אך מה הדברים שחשוב לדעת רגע לפני? הנה הרשימה המלאה

כולנו רוצים חיוך של מיליון דולר, לכן ניתן לראות כי בשנים האחרונות ישנו ביקוש הולך וגובר סביב טיפול ציפוי חרסינה לשיניים, המעניק מראה אחיד ואסתטי. אך לפני שאתם נגשים לרופא השיניים הקרוב לביתכם, הנה כמה טיפים ונקודות חשובות שכדאי שתדעו. 

חניכיים בריאות 

לחניכיים תפקיד מרכזי בקבלת חיוך אסתטי ולכן חשוב שהן יהיו בריאות לפני שמצפים את השיניים. בעשורים האחרונים פותחו טכניקות רבות לשיפור האסתטיקה של החניכיים החל מניתוחים פלסטיים לתיקון ליקויים אנטומיים, התפתחותיים וטראומטיים דרך טיפול בהיפר פיגמנטציה לתיקון גוון החניכיים, טיפולי לייזר לטיפול במחלת חניכיים כרונית ועד ניתוחים אסתטיים לתיקון חשיפת יתר של החניכיים.

בדקו אם אתם זקוקים קודם כל ליישור שיניים

כאשר השיניים בולטות יש צורך בהשחזה פולשנית של השיניים על מנת לתקן את עמדות השיניים וליצור מצב של שיניים ישרות. כתוצאה חוזק ההדבקה יורד מה שמביא להתנתקות מוקדמת של הציפוי ולרגישות יתר של השיניים עד להגעה למצב של טיפול שורש עקב דלקת כרונית של עצב השן. לכן, חשוב מאוד לבצע תחילה יישור שיניים ולהביא את השן לעמדה אידיאלית ורק אחר כך לעצב את החיוך באמצעות ציפויי חרסינה.

אל תוותרו על צילומי סטודיו של הפנים והשיניים

אחד הדברים הבסיסיים ברפואת שיניים אסתטית היא שילוב של מצלמה מקצועית לצורך צילומי סטודיו. תמונות של מטופלים הכרחיות לשיתוף פעולה מלא בין המטופל, טכנאי השיניים ורופא השיניים. דרך התמונות, ניתן להעריך את מורכבות הטיפול לרבות מרקם החניכיים, צורת השיניים, צבע השיניים, קו חיוך, חשיפה של השיניים ועוד.  

דרשו לבצע הדמיה דיגיטלית בתלת מימד

מומלץ לבצע הדמיה אבחנתית לפני תחילת הטיפול האסתטי. ניתן לבצע קובץ דיגיטלי ״מגולף״ אשר נשלח להדפסה בתלת מימד ועל פיו מיוצר מודל שיניים מעוצב או לבצע הדמייה אנלוגית הכוללת מודל סיליקון דיגיטלי של השיניים שמותקן בפה לצורך סט צילומים והתרשמותו של המטופל מנראות התוצאה הסופית עוד לפני שהחליט לבצע את הטיפול.

העדיפו רפואת שיניים דיגיטלית

חשוב לבחור במרפאת שיניים שאימצה לעצמה רפואת שיניים דיגיטלית. בשלב האבחנתי רצוי לסרוק את חלל הפה של המטופל כדי להעביר את הנתונים הקיימים לטכנאי ולהעריך את הממד האנכי הסגרי ותקינות הסגר. ציפויי חרסינה לא ישרדו בחלל הפה עם סגר לא תקין ופשוט ישברו. באמצעות הסורק הדיגיטלי, ניתן לסרוק את הפה בכל שלבי העבודה דבר שמעלה את דיוק העבודה וממקסם את איכות הטיפול. 

אל תתפשרו על מיומנות טכנאי השיניים

בחירת טכנאי שיניים אשר בונה את הציפויים חשובה מאוד. הצלחת הטיפול ותמחור עלות הציפוי, מתחלקת בין טכנאי השיניים לרופא שיניים, כאשר ללא מיומנות גבוהה של טכנאי, התוצאה לא תהיה מושלמת. על הטכנאי לשלוט בתורת החומרים, תורת הצבעים, תורת הצילום, ולנצל את הטכנולוגיה הדיגיטלית כדי למקסם את תוצאת הטיפול.

דגשים שיעזרו לכם לבחור את רופא השיניים הטוב ביותר:

איכות העבודה - מומלץ לבקש תמונות של מטופלים (לפני ואחרי) שעברו טיפולים דומים ואפילו לשוחח איתם.   

רושם ראשוני ונראות המרפאה - בדקו את הלבוש של הצוות הרפואי, נראות הרופא, התייחסות לאסתטיקה ועוד.  

שקיפות ואמינות - טיפול שיניים אסתטי דורש חיבור בין הרופא למטופל ואמון הדדי. חלל הפה הוא חלל מאוד רגיש, על הרופא להיות עדין, רגיש, וקשוב לטענות המטופל, כדי להשביע את רצונו ומבוקשו.

התחייבות לתוצאות - מטופלים צריכים לקבל התחייבות לקבלת תוצאה אסתטית מספקת, ובמקרים שלא, לבצע עבודה חוזרת על לשביעות רצון המטופל. רופא שמכיר את יכולותיו איננו חש מאויים לתת אחריות לתוצאות הטיפול. 

שירות - ללא שירות טוב המקצועיות של הרופא מתגמדת. על הרופא ועל המרפאה להעניק את השירות הטוב ביותר לרבות קביעת תורים מסודרים ללא המתנה ארוכה בין התורים, עמידה בזמנים, רגישות ואנושיות בזמן הטיפולים.

YOU MIGHT ALSO LIKE