איש הרפואה הבכיר בפלורידה מזהיר גברים צעירים מחיסון נגד הקורונה
מחלקת הבריאות של מדינת הסאנשיין פרסמה ניתוח לפיו mRNA מגבירה ב-84% את הסיכון לבעיות לב, לעומת חיסונים אחרים שלא משפיעים על האוכלוסייה

המנתח הכללי של פלורידה, ג'וזף לדאפו, הזהיר גברים צעירים מפני קבלת חיסונים נגד הקורונה, תוך הצגת ניתוח של מחלקת הבריאות של המדינה הטוענת כי הזריקות מהוות "סיכון גבוה" למוות. 

(צילום: Getty Images)

ביום שישי, לדאפו צייץ בטוויטר: "היום פרסמנו ניתוח על חיסוני mRNA נגד הקורונה שהציבור צריך להיות מודע אליו. הניתוח מראה סיכון מוגבר למקרי מוות הקשורים לבעיות בלב בקרב גברים בגילאי 18-39. פלורידה לא תשתוק אל מול האמת". יש לציין כי הציוץ נמחק מהרשת החברתית בשל היותו "מפר את חוקי הפלטפורמה".

בפרסום ממצאי הניתוח של מחלקת הבריאות של פלורידה, נמצא כי יש עלייה של 84 אחוזים ב"שכיחות היחסית של מקרי מוות הקשורים ללב בקרב גברים בני 18 עד 39 תוך 28 ימים" לאחר חיסון המכיל mRNA, אשר נמצא בשימוש בחיסוני פייזר ומודרנה.

המסמך הרפואי הדגיש כי חיסון הקורונה היה קשור ל"סיכון מוגבר במידה מתונה לתמותה הקשורה לבעיות לב". 

המחקר התבצע בקרב תושבי פלורידה בני 18 ומעלה "אשר מתו תוך 25 שבועות מרגע קבלת החיסון נגד הקורונה", החל מהשקת החיסונים בדצמבר 2020. עם זאת, הניתוח לא כלל אנשים שסבלו מקורונה, שקיבלו זריקת בוסטר התחסנו במינונים החדשים, למרות שהמחקר הסתיים ב-1 ביוני.

"אנשים עם מחלות לב קיימות, כמו דלקת שריר הלב ודלקת קרום הלב, צריכים לנקוט משנה זהירות כאשר הם שוקלים להתחסן, והם צריכים לדון עם הרופא שלהם", נכתב בהצהרה של מחלקת הבריאות. "בהתבסס על הנתונים הזמינים כעת, יש ליידע את החולים על סיבוכים לבביים אפשריים שעלולים להיווצר לאחר קבלת חיסון נגד הקורונה עם mRNA".

גם גברים מעל גיל 60 נמצאו עם סיכון מוגבר של מוות תוך 28 ימים מרגע קבלת חיסוני ה-mRNA, אך רק בעשרה אחוזים. 

הניתוח גם הראה שחיסונים ללא mRNA לא הגבירו את הסיכון לבעיות לב בקרב כל האוכלוסייה.

בחודש אפריל האחרון, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, פרסם דוח שאומר שסיבוכים בלב, ובעיקר דלקת שריר הלב ודלקת קרום הלב, קשורים לקורונה ולחיסון נגדו. הסוכנות אמרה כי מקרים אלה זוהו לאחר מינונים לא מוגדרים של חיסוני פייזר ומודרנה.

"השכיחות של בעיות לבביות לאחר חיסון קורונה המכיל mRNA הייתה גבוהה עבור גברים בגילאי 12-17 לאחר מנת החיסון השנייה".

YOU MIGHT ALSO LIKE