דיווח: סוכנת מודיעין לשעבר ארגנה את טיסות המהגרים מפלורידה
פרלה הוארטה, שהשתחררה לאחרונה לאחר שירות בן שני עשורים בצבא ארה"ב, תועדה מחוץ למקלט מהגרים מנסה לשכנע אותם לעלות על טיסה למרתה'ס ויניארד וקבלת הטבות ייחודיות

האישה שלכאורה סייעה למושל פלורידה לארגן את טיסות המהגרים למרת'הס ויניארד, זוהתה כפרלה הוארטה - חובשת קרבית ולשעבר סוכנת מודיעין בצבא ארצות הברית.

כזכור, המושל רון דה-סנטיס שלח כמה עשרות מבקשי מקלט לאי במסצ'וסטס, בו גרים דמוקרטים עשירים, ובכך למעשה הצטרף לקמפיין של מושלי טקסס ואריזונה שכבר כמה חודשים מסיעים מהגרים בלתי חוקיים אל וושינגטון הבירה, שיקגו וניו יורק, במטרה ללחוץ על הממשל להחמיר עם מדיניות הגבול. 

מהגר אחד, שהזדהה בשם לואיס, אמר שהוא ומשפחתו ישבו מחוץ למקלט מהגרים בסן אנטוניו, אז פנתה אליהם אישה בשם פרלה והציעה להם טיסה למסצ'וסטס, תמיכה למשך 90 יום, עזרה עם אישורי עבודה ושיעורי אנגלית. 

כעת, אכן פורסם כי אותה אישה היא פרלה הוארטה, ששירתה בכוח סיור באפגניסטן ובעיראק, והשתחררה בחודש שעבר לאחר שני עשורים בצבא האמריקאי - כך דווח ב'ניו יורק טיימס', תוך ציון הרישומים הצבאיים שלה.

עורכת דין אשר מייצגת את המהגרים, רייצ'ך סלף, סיפרה ל'טיימס' כי כמה מהמהגרים שהוטסו למרתה'ס ויניארד יצלמו את הוארטה, אשר מתגוררת באזור טמפה, בזמן שהיא גייסה אנשים באזור סן אנטוניו. 

חבר של הוארטה אישר לרשת CNN כי האישה בתמונות הללו היא אכן אשת הצבא לשעבר.

אדם אחר שאמר כי הוא עבר עם הוארטה, סיפר ל'טיימס' כי הוא פגש אותה לראשונה ב-10 בספטמבר מחוץ למרכז המשאבים למהגרים בסן אנטוניו, שם היא ביקשה ממנו לעזור לה לגייס מהגרים אחרים. הוא ציין כי האישה מעולם לא הזכירה בפניו עבודה מטעם מדינת פלורידה, בניגוד לספקולציות שהתפרסמו לפיהן דה-סנטיס העסיק אותה.

"אם הייתי יודע, לא הייתי מתערב", אמר האיש לעיתון, והוסיף כי כל מה שנאמר לו הוא שהוארטה "רוצה לעזור לאנשים להגיע לצפון". על פי הדיווח, היא אכן סיפקה למהגרים ארוחות חינם במקדונלד'ס ומקומות לינה לפני שהם טסו למסצ'וסטס. 

כזכור, מבקשי המקלט קיבלו תיקייה עם מפה של ארה"ב ועוד אחת של מרתה'ס ויניארד, כמו גם חוברת שהכותרת שלה "הטבות למהגרים ולפליטים" שהייתה בשפה האנגלית והספרדית. בחוברת הובטח "עד שמונה חודשי סיוע במזומן" לפליטים "זכאי הכנסה" במסצ'וסטס. 

המהגרים אשר גויסו בסן אנטוניו, טסו תחילה מטקסס לפלורידה, ואחר מכן אל קרוליינה הדרומית - משם עלו על טיסה למרתה'ס ויניארד, שם נחתו ב-14 בספטמבר. 

חברת צ'רטר של חברת תעופה בשם Vertol System קיבלה 615 אלף דולר ב-8 בספטמבר ו-950 אלף דולר פחות משבועיים לאחר מכן עבור הטיסות הללו.

YOU MIGHT ALSO LIKE