הוריקן איאן - אולי אסון הטבע הגדול ביותר בהיסטוריה של פלורידה
הנשיא ג'ו ביידן ומפקד מערך כיבוי האש של מדינת הסאנשיין אמרו כי עוד קשה לכמת את גודל האסון, כאשר ישנן ערים ש-90% מהבתים והרכוש בהן נהרסו לחלוטין

מפקד מערך כיבוי האש של פלורידה אמר כי נראה שהוריקן איאן יירשם כאסון הטבע הגדול ביותר בהיסטוריה של המדינה - מילים שהגיעו גם מפיו של הנשיא ג'ו ביידן. 

ההרס בפורט מאיירס (צילום: AP)

ג'ימי פטרוניס, מפקד הכיבוי שהוא גם סמנכ"ל הכספים של מדינת הסאנשיין, אמר כי פלורידה גם רואה את תגובת החירום הגדולה ביותר שלה אי פעם.

"משמר החופים של ארצות הברית היה מדהים. הם עשו יותר מ-30 חילוי אוויר ב-24 שעות, ב-30 גיחות", אמר. בינתיים, 24,000 עובדי שירות מנסים להחזיר את החשמל ליותר מ-2 מיליון לקוחות ברחבי פלורידה שנותרו מנותקים מאז שהסערה חלפה על פני עירם. 

הנשיא ביידן ערך ביקור במטה של הסוכנות הפדרלית לניהול חירום בוושינגטון, ואמר: "זה יכול להיות ההוריקן הקטלני ביותר בהיסטוריה של פלורידה. והמספרים עדיין לא ידועים, אבל אנחנו שומעים דיווחים מוקדמים על מה שעשוי להיות אובדן חיים משמעותי". 

הוא הפציר בתושבי המדינה להמשיך לנקוט בזהירות יתרה: "בזמן שהמים נסוגים, אל תצאו החוצה אלא אם אתם בהחלט חייבים. זה מסוכן עבורך וזה מפריע למגיבים לעשות את עבודתם". כמו כן, הוא ציין כי הוא יגיע לביקור בפלורידה כאשר "התנאים יאפשרו זאת". 

ביידן הבטיח לפלורדיאנים כי הממשלה שלו תדאג להם: "אנשים בפלורידה שביתם נהרס או ניזוק ואין להם ביטוח, זה אומר שהממשלה הפדרלית תספק סיוע אישי של 37,900 דולר לתיקוני בתים ועוד 37,900 דולר עבור רכוש שאבד - עבור כל גבר, מרכב ועד טבעת נישואין". 

פורט מאיירס (צילום: AP)

מחוז לי ספג את ההרס הגדול ביותר, כאשר חבר מועצת העיר פורט מאיירס, דן אלרס, אמר כי בראיון לרשת CNN: "הלכתי במורד כשני שליש מהאי, והייתי אומר ש-90 אחוז ממנו די נעלם. אלא אם יש לך דירה בקומה גבוהה או בית חד מבטון אשר נבנה בסטנדרטים של היום, אז הבית שלך נעלם". 

"כמעט כל בית על החוף נעלם. חלק מהבתים ברחובות הצדדיים נעלמו לחלוטין, ואין שום דבר מלבד חור עם מים", אמר אלרס, שסיפר כי אפילו הבית שלו נהרס כליל.

ראש עיריית סניבל, הולי סמית', נשאלה בראיון אם האי עדיין ראוי למגורים - וזו השיבה: "למען האמת, לא. אבל יש להם את הזכות להישאר שם. וכרגע חשוב לנו פשוט להמשיך ולבדוק, 'הם בסדר? יש אוכל ומים?'".

בעיר נפלס, גורמים רשמיים אמרו כי ההתאוששות מההשפעות ההרסניות עלולה להיארך שבועות אם לא חודשים. מנהל העירייה ג'יידה בודהשוואר אמר שהם מעריכים כי הנזק לרכוש מגיע ל-20 מיליון דולר, וכי הערכה כוללת יותר מעמידה את כל ההרס ב-200 מיליון דולר. 

YOU MIGHT ALSO LIKE