טרגדיה יוונית בשילוב אקשן עוצר נשימה: הסרט החדש של נטפליקס שכולם מדברים עליו
במרכז העלילה של הסרט החדש והמדובר של ענקית הסטרימינג עומדים שלושה אחים המתגוררים בשכונת מצוקה בדיונית. ״אתנה״ לא חושש להיות יצירה קולנועית קודרת, אלימה, פסיבית, אך באותה נשימה גם חכמה ושונה בנוף

״אתנה״, הסרט החדש והמדובר של נטפליקס רוצה להטיח לצופה הכל בפנים, והוא עושה זאת רק מהרגע הראשון. כך, כבר בדקות הראשונות של הסרט אנו צופים בהתנפלות אלימה במיוחד של תושבי השכונה אתנה, בעקבות רצח של אחד מילדי השכונה על ידי שוטרים. 

הבמאי, רומן גברס, ידוע בכישרונו לייצר סרטי אקשן עוצרי נשימה, והוא בהחלט מצליח לעשות זאת שוב. מהצד השני, לאדז׳ לי, האחראי על כתיבת התסריט, מעניק נופח טרגי יווני ליצירה כולה, מה שהופך אותה ליצירה קולנועית חכמה, מהפנטת, וכואבת. במובנים רבים, מדובר על טרגדיה יוונית קלאסית, אך די מהר אנו מבינים שלא כך המקרה.

כאמור, אתנה הינה שכונה בדיונית, במרכזה עומדים שלושה אחים, אחד מהם בן 13 שנרצח על ידי השוטרים, ומותו הוא זה שמניע את העלילה כולה. שני אחיו, עבדל, חייל בצבא צרפת שהגיע בעקבות המוות מהבסיס שלו באפריקה, וכרים, מנהיג המהגרים בשכונה, יוצאים למסע נקמה. שני האחים דוגלים בשיטות אחרות, ובעיקר בנקודות מבט שונות, כך הצופה למעשה מקבל מעין שתי דרכי תגובה אפשריות לתוצר הגזענות.  

״אתנה״ בן ה-97 דקות הינו סרט מטלטל בכל קנה מידה, אך הוא גם חכם, עדין, ומשובח (בעיקר בהקשר הבימוי והצילום). הוא מנגיש עולם קודר, אפל, וקשה, אך מעת לעת הוא מפזר לצופה כמה רגעי חמלה קטנים ומנחמים, שהופכים את כל חווית הצפייה מתגלמת ומהנה. רוצו לראות.

YOU MIGHT ALSO LIKE