הוריקן איאן שם את הפוליטיקה בצד: דה-סנטיס 'אסיר תודה' לביידן על הסיוע
מושל פלורידה שוחח עם הנשיא על הסופה העוצמתית והעזרה שהובטחה מהממשלה הפדרלית, ואמר בראיון: "התחושה היא שהממשל רוצה לעזור. מבינים שזו סערה משמעותית באמת"

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, הביע את תודתו לנשיא ג'ו ביידן על שיתוף הפעולה אל מול האסון הכבד של הוריקן 'איאן' במדינה. 

ביידן ודה-סנטיס בפגישה, יולי 2021 (צילום: AP)

בראיון לרשת 'פוקס ניוז' לפני שההוריקן הכה בפלורידה, המושל הרפובליקני סיפר על השיחה שהייתה לו עם הנשיא לגבי ההכנות לסופה, כולל הסיוע שתעניק הממשלה הפדרלית, ואמר: "אני אסיר תודה".

"כמו שאמרתי, קו הטלפון שלי פתוח היום כאשר חייהם של אנשים והרכוש שלהם נמצאים בסיכון כזה", אמר דה-סנטיס. "כולנו צריכים לעבוד ביחד, בלי קשר לקווי המפלגה. ממשל ביידן אישר את הבקשה שלנו להכרזת מצב חירום עוד לפני הפגיעה, והוא עשה זאת מהר מאוד. אז אנחנו אסירי תודה על כך".

דה-סנטיס הבטיח כי הממשל שלו יגיש בקשות נוספות לסיוע פדרלי, במיוחד עבור תושבי פלורידה אשר ייתכן ואיבדו את כל רכושם בגלל הסופה העוצמתית. "התחושה שלי היא שהממשל רוצה לעזור. אני חושב שהם מבינים שזו סערה משמעותית באמת".

מעט לפני כן, בראיון אחר שהעניק לקראת ההוריקן, המושל אמר דברים דומים: "אין לנו זמן לקטנוניות".

נדיר לשמוע התבטאויות כאלה מפיו של דה-סנטיס, במיוחד כאשר ברקע נמצאת המחלוקת הקשה בינו לבין ביידן עם הטסת המהגרים הבלתי חוקיים מטקסס לאי מרתה'ס ויניארד במסצ'וסטס.

מזכירת העיתונות של הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, אמרה לכתבים כי "הנשיא ביידן שוחח עם מושל פלורידה דה-סנטיס כדי לדון בצעדים שהממשלה הפדרלית נוקטת כדי לעזור לפלורידה להתכונן להוריקן איאן. הנשיא והמושל התחייבו להמשיך תיאום הדוק". 

כאמור, מוקדם יותר היום ההוריקן הכה בפלורידה בקטגוריה 4,  כאשר הרוחות נעו בשיאם במהירות של יותר מ-240 קמ"ש. בשלב זה העוצמה של הסופה ירדה לרמה 2, אך המשבים עדיין גבוהים מאוד עם בערך 170 קמ"ש.

יותר מ-2 מיליון מתושבי פלורידה נמצאים ללא חשמל, כאשר עשרה מחוזות דיווחו שלפחות יותר ממחצית מהלקוחות איבדו את האספקה. בפורט מאיירס, למשל, 96 אחוזים מהתושבים חוו שיבושים ואף ניתוק מוחלט. 

ההוריקן ממשיך לנוע לכיוון צפון מזרח, ועל אף שנחלש ומומחים מאמינים כי השיא מאחורינו - המדינות ג'ורג'יה, קרוליינה הדרומית והצפונית ווירג'יניה הכריזו על מצב חירום.

YOU MIGHT ALSO LIKE