קורותיו של רוצח סדרתי: הסדרה שלא תצליחו לשכוח
״דאהמר - מפלצת: סיפורו של ג׳פרי דאהמר״ מבית ענקית הסטרימינג נטפליקס מביאה את סיפורו הבלתי ייאמן של רוצח סדרתי, מילדותו ההרוסה, הרציחות הנוראיות, ועד מעצרו המתוקשר. התוצאה היא חווית צפייה מטלטלת ולא פשוטה, אך כזו שאי אפשר להסיר ממנה את העיניים

הסדרה החדשה של נטפליקס כנראה תלווה אתכם עוד הרבה זמן מהרגע בו תסיימו לצפות בה. מדובר על בשורה של ממש עבור חובבי הז׳אנר, ואיך לומר בעדינות, לא לבעלי לב חדש. ״דאהמר - מפלצת: סיפורו של ג׳פרי דאהמר״ מגוללת את סיפורו של רוצח סדרתי, מהסוג היותר אפל וקשה לצפייה שנראה לאחרונה על המסך.

אין ספר כי ג׳פרי הוא מהרוצחים היותר מתוקשרים ונוראיים שאמריקה סיפרה בשנים האחרונות, אשר רצח 17 בני אדם, בעיקר גברים צעירים ממוצא אפרו אמריקאי ואסייתי. לאחר שרצח את אותם גברים, נהג לאנוס את גופם, לחתוך אותם, ולשמור חלקים למזכרת. לעיתים אף אכל חלקים מגופם. וכן, את כל זה תצפו לראות בסדרה המדוברת.

עם זאת, הסדרה גם מעניקה הצצה מרתקת וקשה לצפייה לחייו האישיים של ג'פרי, ולנסיבות חייו שהביאו אותו, כביכול, למצבו. כך למשל, כבר בפרק הראשון אנו מגלים כי שכניו של הרוצח הסדרתי הריחו כי משהו לא כשורה, ואף ניסו להרתיע על כך, ללא הצלחה, כפי שניתן להבין. עוד נחשף בפרק הראשון כי הקורבן הראשון, גבר שחור שהכיר במועדון, היה למעשה הקורבן הראשון שלו. 

לאורך הסדרה ישנו גם ניסיון להסבר פסיכולוגי על מעשיו של דאהמר, אך יש לומר, כי ללא הצלחה גדולה. קשה לצדק ולהסביר את המעשים הבלתי נתפסים שעשה, גם כאשר מדובר על רקע משפחתי קשה, אמא לא מתפקדת, אבא אכזרי, הדחקה של הנטייה המינית שלו, ועוד. 

לסיכום, מדובר על סדרה לא פשוטה לצפייה, כזו שמתאימה במיוחד לחובבי הז׳אנר, ואף למטיבי לכת. עם זאת, הבימוי העדין, המשחק המוצלח, ונקודת המבט האובייקטיבית הופכים את חווית הצפייה למשהו שונה בנוף המקומי, ולמעשה, לאחד מהסדרות המרעננות בתחום. אך כאמור, רק לבעלי לב חזק. 

YOU MIGHT ALSO LIKE