אחת ולתמיד: מהו הלחם הבריא ביותר?
הוא אחד המאכלים האהובים ביותר ברחבי העולם, הוא נמצא בכל מקום, כמעט בכל ארוחה, ובכל זאת, הלחם מעורר לא מעט מחלוקות. רבים טוענים כי הוא בריא, ואחרים דווקא סבורים כי ההפך הוא הנכון. כמו תמיד, האמת נמצאת איפשהו באמצע

בשנים האחרונות רבים סבורים כי אכילת לחם אינה בריאה לנו, אך למעשה, כאשר מדובר על לחם בריא, בעל ערכים תזונתיים, הוא מהווה מקור נהדר לדגנים מלאים, אשר מהותיים וחשובים לגופנו. למעשה, דגנים מלאים יכולים למנוע מחלות שונות, כגון סוכרת, מחלות כלי דם, סרטן המעי הגס, ועוד, כך מחקרים של השנים האחרונות חושפים.

אנו זקוקים לפחמימות בשביל לתפקד בצורה מיטבית, והן מהוות גם מזון למוח שלנו. כך למשל, כאשר התזונה שלנו לא מכילה מספיק פחמימות מורכבות וטובות, נרגיש איטיים, מפוזרים, ובאופן כללי די נטולי אנרגיה. אך מהו הלחם הנכון? או במילים אחרות, מהו הלחם הבריא ביותר?

בראש ובראשונה יש להגדיר את המטרה שלנו. כך למשל לחמי חיטה מציעים יותר ויטמינים, ואילו לחמים המבוססים על דגנים מלאים וסיבים מציעים שיפור משמעותי ברמות הסוכר בגופנו, מה שיכול להיות מהותי ויעיל במיוחד עבור חולי סוכרת. כמו כן, לחם מחמצת למשל, טוב מאוד עבור מי שיש לו בעיות עיכול ובעיות מעיים. 

מעבר לסוג הלחם, רצוי לשים לב לאופן הכנתו. נסו לבחור בלחמים המכילים רכיבים פשוטים כמו קמח, מים, מלח, ושמרים. מדובר על מלאכה לא פשוטה לאור העובדה כי רבים מכניסים ללחמים כמות גבוהה של סוכר ונתרן. רכישת לחם ממאפיות מקומיות וקטנות, במקום סופרים גדולים, יכולה בהחלט לעזור.

לסיכום, אם אתם אוהבים לחם, אין כל סיבה שתוותרו עליו. כל מה שעליכם לעשות הוא לבחור נכון, וכמובן, להגביל את האכילה ולשמור על איזון נכון. הסירו את הסטיגמה לגבי אכילת לחם, ותוכלו ליהנות ממנו ואף להפיק את המירב. 

YOU MIGHT ALSO LIKE