"חרגו מסמכותם": שוטרים מניו יורק שפוטרו בשל סירובם להתחסן צפויים לשוב לעבודתם
בית המשפט בעיר קבע כי העירייה חרגה מסמכותה כאשר חייבה את השוטרים להתחסן לקורונה, ועל כן יש להעסיק מחדש את כל אלו שפוטרו או הוצאו לחל"ת. אלא שהעירייה מערערת על ההחלטה, מהלך שיעכב את החזרתם

בית המשפט בניו יורק קבע כי חובת החיסונים שהוכרזה במשטרת ניו יורק אינה תקפה, ועל כן על המשטרה להחזיר לשורותיה את כל השוטרים שפוטרו או הוצאו לחל"ת בעקבותיה - בתנאי שהם חברים בארגון השוטרים הגדול בעיר.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

בפסיקה שפורסמה שלשום (שישי), השופט לייל פרנק קבע כי העיר לא יכולה לפטר שוטרים השייכים לארגון השוטרים. לדבריו של השופט, אין ספק כי לרשויות הבריאות בעיר מותר לחייב עובדים לקבל חיסון כזה או אחר.

עם זאת, בפסיקתו הוא הסביר כי ראשי המשטרה חרגו מסמכותם כאשר פעלו באופן חד צדדי והתנו את המשך העסקתם של השוטרים בקבלת החיסון: "לו המדיניות הייתה נכנסת לתוקף באמצעות מו"מ הדדי, זה היה דבר שונה לחלוטין", כתב.

משמעות הפסיקה היא שכל השוטרים שפוטרו או הוצאו לחופשה ללא תשלום בשל סירובם להתחסן יוחזרו למקום עבודתם באופן מיידי.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

ארגון השוטרים המרכזי בעיר, ה-PBA, בירך על ההחלטה: "הפסיקה מוכיחה את מה שאמרנו מהרגע הראשון, וזה שחובת החיסונים פוגעת בזכותם של חברי הארגון. כעת, כאשר העירייה נטשה כל הצדקה רפואית למדיניות, אנו מצפים שכל השוטרים יוחזרו לתפקידם ומלוא שכרם ישולם".

בעירייה כבר הודיעו כי בכוונתם לערער על ההחלטה, ועל כן פסיקתו של פרנק לא תיכנס לתוקף עד שתהליך זה יושלם באופן סופי.

"החלטנו להגיש ערעור באופן מיידי מכיוון שקביעה זו מנגודת לכל קביעות אחרות שנעשו בנושא. נזכיר כי רק ביום חמישי האחרון תביעה דומה של כבאים נדחתה ע"י בית המשפט", אמרו בעירייה.

YOU MIGHT ALSO LIKE