פאוצ'י: הייתי מודע לנזקים של הסגרים על הכלכלה ועל התלמידים
האחראי על תגובת הממשל למגפת הקורונה אמר כי הוא היה צריך להעביר הנחיות "דרקוניות" כדי להשתלט על ההתפשטות ועל הבלבול ברשתות, על אף "ההשלכות השליליות"

ד"ר אנתוני פאוצ'י, האחראי על תגובת הבית הלבן למאבק בקורונה, הודה ביום רביעי כי הוא ידע שהמדיניות "הדרקונית" שהוא הורה להחיל כדי לבלום את התפשטות הנגיף, תוביל ל"השלכות שליליות צדדיות" על הכלכלה ועל תלמידי בית הספר. 

ניו יורק בסגר, אפריל 2020 (צילום: Getty Images)

דבריו של פאוצ'י, שהוא גם מנהל המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות (NIA) והיועץ הרפואי הראשי של הבית הלבן, נשמעו במהלך פסטיבל האטלנטיק - כנס בן שלושה ימים שערך כלי התקשורת 'אטלנטיק', ובמהלכו נואמים ומתראיינים אנשי תקשורת בולטים, חברי ממשלה ופעילים פוליטיים.

אל מול קהל גדול, הד"ר שוחח עם העורך של העיתון רוס אנדרסן על החוויה שלו כאיש הרפואה שהוביל את הטון של הממשלה כלפי המגפה. במהלך דבריו, פאוצ'י דיבר על ההוראה שלו להעביר הנחיות "דרקוניות" על אף שידע היטב את הנזק הנלווה לכך.

תחילה, הרופא האשים את "הפילוג" ברשתות החברתיות בכך שגולשים בפלטפורמות הפכו כל חלק מההנחיות שלו במהלך המגפה להצהרה מבלבלת ושנויה במחלוקת. "כאשר יש אנשים בחברה שבה בכל פעם שאתה אומר משהו, יש לך מספר X של אנשים שמחפשים לתקוף אותך, זה מוסיף לבלבול הגם ככה קיים כאשר אתה מתמודד עם התפרצות מתפתחת של מגפה", אמר.

 (צילום: Getty Images)

לאחר מכן, הוא הצדיק את ההנחיות הנוקשות עליהן הוא הורה - כולל דחיפת הממשל הפדרלי להחיל סגרים, את מנדט המסכות ומאוחר יותר חובת החיסונים - זאת מכיוון שבתי החולים "עלו על גדותיהם".

"כאשר אתה נותן המלצות, אם המטרה העיקרית במצב בו אתה מתמודד עם בתי חולים שהמסדרונות שלהם מלאים - אתה צריך לעשות משהו שהוא די דרקוני", הודה פאוצ'י.

"ולפעמים, כשאתה עושה דברים דרקוניים", הוא המשיך והודה, "יש לזה השלכות שליליות צדדיות, בדיוק כמו כשאתה סוגר מקומות, אפילו באופן זמני, יש לזה השלכות מזיקות על הכלכלה, על תלמידי בתי הספר. ואתה יודע את זה". 

הוא הסביר שהוא היה מוכן לקחת סיכון לגרימת הנזקים הללו, כי זו "הייתה הדרך היחידה לעצור" את זה. "אם אתה סוגר דברים רק בשביל זה, זה רע. אבל אם אתה עושה את זה במטרה להיות מסוגל להתארגן מחדש כך שתוכל לפתוח בצורה בטוחה יותר, זו הדרך הטובה ביותר לעשות את זה". 

YOU MIGHT ALSO LIKE