חשד לניגוד עניינים: נאסר על משרד השריף להמשיך בחקירת השחיתות הפקידותית בלוס אנג'לס
כאשר המחלקה טוענת לשחיתות בצמרת מקבלי ההחלטות, ואילו מפקחת המחוז מאשימה את השריף בניסיון לחיסול אויבים פוליטיים - התובע הכללי החליט לקחת את החקירה לידיו

התובע של קליפורניה, רוב בונטה, הודיע ביום שלישי כי הוא לוקח ממחלקת השריף של מחוז לוס אנג'לס את האחריות על החקירה הפלילית השנויה במחלוקת נגד המפקחת המחוזית שילה קוהל ונגד פקידים וגורמים נוספים - בטענה כי מדובר ב"אינטרס ציבורי".

ההחלטה החריגה של בונטה מגיעה על רקע שאלות גוברות על הטיפול של מחלקת השריף בחקירה, כמו גם האשמות של קוהל ואחרים על כך שהשריף אלכס וילנואבה למעשה פועל נגד אויבים פוליטיים. 

נוסף על כך, שופט ביהמ"ש העליון הודיע באותו היום על איסור זמני לחוקרי השריף מלחפש במחשבים ובמכשירים אחרים שנתפסו בפשיטה שנערכה בשבוע שעבר בביתה של קוהל ורשות התחבורה המטרופולינית. 

הפסיקה של השופט למעשה עצרה בפתאומיות את המאמצים של המחלקה לחקור שורה של חוזים שהעניקה רשות התחבורה לעמותה לאלימות במשפחה. החקירה, שנשמכת כבר יותר משנה, עלתה שוב לכותרות ביום רביעי שעבר כאשר שריפים ביצעו חיפוש בביתה של קוהל ושל פטרישיה 'פאטי' ג'ינגס, ראש העמותה, ומשרדים של המחוז ושל המטרו.

החוקרים חושדים כי קוהל עזרה להעביר חוזים לעמותה של ג'ינגס - איתה היא מיודדת. הם מתמקדים בשורה של חוזים בשווי של יותר מ-800 אלף דולר, שהעניקה מטרו לעמותה בין השנים 2014-2020, כדי להפעיל קו חם לדיווח על הטרדות מיניות בתחבורה ציבורית. עם זאת, ישנה טענה כי הקו החם היה "כישלון מוחלט", אך החוזה עדיין הוארך ללא הצעה תחרותית". 

כמו כן, השריף וילנואבה טען כי קוהל וג'ינגס קיבלו מידע כי המחלקה קיבלה צו חיפוש נגדן. 

השריף וילנואבה (צילום: AP)

התובע בונטה הודיע למשרד השריף כי משרדו קיבל את השליטה בחקירה, ובמכתב ששלח כתב: "בימים האחרונים, החשיפה הציבורית בדבר החקירה חסרת התקדים הזו, העלתה שאלות רציניות בקרב תושבי דרום קליפורניה ומחוצה לה. אני מכיר בחוסר הוודאות העמוק שמהלך הוליד, ובהתחשב בנסיבות הייחודיות, הצוות שלי התחייב להשתלט על תהליך החקירה".

כאמור, קוהל טוענת שמשרד השריף פתח בחקירה מסיבות מושחתות. עורכת הדין שלה, שריל אוקונור, כתבה לבית המשפט: "מחלקת השריף של מחוז לוס אנג'לס ביצעה בשעות הבוקר המוקדמות פשיטה ממניעים פוליטיים ונקמה, בביתה ובמשרדה של מפקחת המחוז, אחת המבקרות החריפות והקולניות ביותר של השריף אלכס וילנואבה". 



YOU MIGHT ALSO LIKE