בשל העלייה בפשיעה: כל הרכבות בניו יורק ירושתו במצלמות
המושלת קת'י הוקול הכריזה על תוכנית שבמסגרתה יותקנו שתי מצלמות בכל קרונות הרכבת של MTA, זאת בסך 5.5 מיליון דולר. "מי שיבצע פשע - יזוהה ויעמוד לדין"

מושלת ניו יורק, קת'י הוקול, הביעה את דאגתה מהפשיעה הגואה והכריזה על תוכנית בסך 5.5 מיליון דולר כדי להתקין מצלמות אבטחה ברכבות. 

(צילום: Shutterstock)

"העדיפות מספר אחת שלי כמושלת, היא שמירה על בטיחות תושבי ניו יורק", אמרה הוקול. "אני גאה להודיע שאנחנו נתקין מצלמות בכל הקרונות של הרכבת התחתית - מה שירחיב את יכולות האבטחה שלנו, ירתיעה מפשיעה, ובכך נספק תמיכה לאנשי אכיפת החוק שלנו".

המושלת המשיכה ואמרה כי "אנשים עדיין מודאגים מפשעים בתחבורה ציבורית… זה אמיתי. וזו הסיבה שאנחנו פועלים למצוא אסטרטגיות וטכנולוגיות", והוסיפה כי "ככל שנמשיך לקבל את פני הנוסעים בחזרה למערכת התחבורה, נמשיך לעשות כל שביכולתנו כדי לשמור על בטיחות הנוסעים".

ההודעה של הוקול מגיעה ברקע עלייה שנרשמה בחודשים האחרונים בכמות הפשעים בעיר ניו יורק. על פי הנתונים של NYPD, מספר מקרי הרצח במהלך השנה האחרונה ירדו מעט, אך מספר הפשעים האלימים האחרים - כמו אונס, שוד, תקיפה חמורה, פריצה וגניבה - עלו. 

נתונים של איגוד ראשי הערים הגדולות תמכו במספרים שהציגה NYPD, והוסיפו כי אירועי שוד ותקיפות חמורות גדלו השנה ביותר מ-2,000. 

הפרויקט של ניו יורק יהיה היוזמה הגדולה ביותר מסוגה בארצות הברית, כאשר שתי מצלמות יותקנו בכל 6,455 הקרונות של רכבת MTA, עד שנת 2025. העלות, כאמור, עומדת על סך 5.5 מיליון דולר, והמימון מסתמך על כספי מענקים של המדינה והמשרד לביטחון הפנים. 

יו"ר ה-MTA, ג'אנו ליבר, הצטרף להוקול למסיבת העיתונאים, וכאשר סיימה את דבריה הוא הוסיף: "כפי שאמרתי לא פעם בעבר, מי שיבצע פשעים במערכת התחבורה הציבורית שלנו יזוהה ויועמד לדין. נוסעים צריכים לדעת שיש להם גב לכל מסע שלהם, והשדרוג המשמעותי הזה הוא צעד נהדר לקראת חיזוק האמון של תושבי ניו יורק בבטיחות הנסיעה".

YOU MIGHT ALSO LIKE