שריף מטקסס פתח בחקירה פלילית נגד דה-סנטיס - בשל הטסת המהגרים אל מסצ'וסטס
כאשר השריף טען שמדובר ב"תיאטרון פוליטי", מושל פלורידה הגן על המהלך שלו בטענה שהוא העניק הזדמנויות לאנשים שננטשו ברחובות

בעוד שטקסס הוציאה כבר עשרות אוטובוסים עם מהגרים בלתי חוקיים אל ערים ליברליות, שריף מהמדינה הודיע כי פתח בחקירה פלילית דווקא נגד מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, בחשד שבהוראתו, תושבי ונצואלה פותו עם הבטחות שווא לעבודות ודיור, ועלו על טיסה אל האי מרתה'ס ויניארד שבמסצ'וסטס.

השריף של מחוז בקסר, חוויאר סלזאר, הודיע ביום שני במסיבת עיתונאים כי הוא החל לחקור את הדיווחים כי מהגרים בלתי חוקיים אשר מתגוררים במחוז שלו, הכולל את סן אנטוניו, "נלקחו" עבור "תיאטרון פוליטי". זאת בהקשר לשני המטוסים שיצאו מפלורידה ועליהם 50 חוצי גבול, ונחתו באי הפופולרי לדמוקרטים עשירים. 

סלזאר הדמוקרט טען כי עשרות המהגרים הללו שהו באופן חוקי בארצות הברית, והם חיפשו לקיים חיים טובים לפני "שנתקעו במרתה'ס ויניארד", וסיפר שמהגר מוונצואלה קיבל תשלום מביך כדי לגייס מהגרים אחרים מהמרכז בסן אנטוניו, בהבטחה שכולם יקבלו עבודה ומשאבים אחרים. 

"זוהי פעילות עבריינית", אמר השריף. "זה מגעיל. זה ניצול לרעה של זכויות אדם. אני רוצה לברר במוקדם, ולא במאוחר, אילו אישומים, אם בכלל, עומדים לחול ועל מי". הוא הוסיף כי המהגרים בורחים ממצוקה בוונצואלה, עם קריסה כלכלית ודיכוי, ואז חשבו כי הבעיות שלהם הגיעו לקיצן עם טיסה למרתה'ס ויניארד, אך הם יוצאים "טיפשים".

המושל הרפובליקני התייחס לביקורת של השריף, והגן על מעשיו בטענה שהוא שולח את המהגרים לעיר מקלט, שמתאים יותר למהגרים, חוקיים או לא חוקיים. אז, הוא גם הזכיר את הטרגדיה המזעזעת שאירעה במחוז בקסר בסוף יוני, אז 50 מהגרים נמצאו מתים במשאית שהבריחה אותם לארצות הברית.

"המהגרים היו יותר ממוכנים לעזוב את מחוז בקסר לאחר שננטשו, נשארו חסרי בית ונאלצו לדאוג לעצמם", אמר דה-סנטיס. "פלורידה נתנה להם את ההזדמנות להיות בשטחים ירוקים בעיר מקלט, המציעה משאבים גדולים יותר עבורם". 

הוא אמר כי המהגרים נמצאים כעת בטיפול ראוי ויש להם "אפשרויות להצליח, בניגוד ל-53 המהגרים שמתו במשאית שנמצאה נטושה במחוז בקסר ביוני האחרון".

כזכור, על פי הליגה לאזרחי אמריקה הלטינית המאוחדת (LULAC), כעשרה מהגרים מוונצואלה סיפרו לארגון כי אישה, שזהותה כ'פרלה', פנתה אליהם במקדונלד'ס הממוקם ממול למרכז הפליטים בסן אנטוניו, והבטיחה להם שלושה חודשי עבודה, תחבורה, דיור ומזון אם הם יסכימו לעלות על המטוס. 

המהגרים לא ידעו לאן הם הולכים, אבל מאחר ואין להם שום הזדמנויות אחרות - הם הסכימו. כך סיפר נשיא הארגון, דומינגו גרסיה. אלה שהסכימו ועלו על כלי הטיס, קיבלו מפה של מרתה'ס ויניארד וחוברת לשירותים במרכז הפליטים. 

אבל על פי הדיווחים, מרכז הפליטים אליו היו אמורים להגיע - התברר כמגרש חניה ריק. "הם קיבלו מסמכים כוזבים, שקרים על גבי שקרין, והפכו לאביזרים פוליטיים של המושל דה-סנטיס. זו הייתה אחת מפעולות התעמולה הפוליטית האכזרית והסדיסטית ביותר שנראו אי פעם בהיסטוריה האמריקאית".

YOU MIGHT ALSO LIKE