מקסימום תוצאות: כך תבצעו את הסקוואט המושלם
הוא נחשב לאחד מתרגילי הכושר הפופולריים ביותר לחיזוק שרירי פלג הגוף התחתון, ומליוני מתאמנים ברחבי העולם מתרגלים אותו מדי יום. אך רבים לא עושים אותו בצורה נכונה. אל דאגה, בדיוק בשביל זה אנחנו כאן

אין מי שמגיע לחדר הכושר ולא שומע בשלב כזה או אחר את המילה ״סקוואט״, ובצדק. מדובר על אחד מהתרגילים הכי נפוצים, וכולם אוהבים לדבר עליו ולעשות אותו. למעשה, מדובר בתרגיל התנגדות נפוץ ויעיל לחיזוק פלג הגוף התחתון שמפעיל את מפרק הקרסול, הברך והירך, והוא בעל השפעה אדירה, אם עושים אותו נכון כמובן. 

אינספור פוסטים וסרטונים ברשת מדגימים איך צריך לעשות סקוואטים. אך ראשית חשוב לומר - סקאווט הוא תרגיל חשוב בשל היותו אחת מתבניות התנועה האנושית הבסיסיות ביותר: אנו משתמשים בתנועת הסקוואט על מנת להרים חפץ מהרצפה, להתיישב או לעמוד חזרה, כאשר אנו מתכוננים לבצע קפיצה ועוד.

אך כיצד נדע שאנו מבצעים את התרגיל נכונה? הנה כמה כללי אצבע חשובים.

קודם כל, חשוב לדעת כי קיים שוני בארכיטקטורה של האגן, בצורת מפרק הירך ובעומקו, בזווית צוואר הירך, ביחס בין הירך והשוק ובמבנה עמוד השדרה, וכמובן בגמישות ובאסטרטגיית התנועה. לכן, כל אדם יבצע סקוואט מעט אחר במידה מסוימת.

הגבלות תנועה במפרקי הירך, הגב, הברך והקרסול וברקמות הרכות שסביבן יכולות להגביל את היכולת והנוחות שלנו לבצע סקוואט עמוק. לכן, יש לזכור שקיימים פקטורים שקשה להשפיע עליהם שיכולים להגביל את הסקוואט העמוק – ביניהן גמישות בסיסית, צורת מפרקי האגן, הירך או הקרסול. עם זאת, גם אם לא נולדתם עם האנטומיה "המותאמת" לביצוע סקוואט עמוק, תרגיל זה יכול לשפר את הגמישות שלכם באופן משמעותי.

האם ביצוע לא נכון יכול להעלות את הסיכון לפציעות?  

החדשות הטובות כי מחקרים של השנים האחרונות מצאו כי מידת השונות של הביצוע תרגיל הסקוואט לא ניבא פציעות אצל מתאמנים לאורך זמן.

לסיכום, הסקוואט הוא תרגיל חשוב ובעיקר הוא מהווה דרך נפלאה לחזק מספר גדול של קבוצות שריר, לשפר תפקוד יומיומי ועוד. ולמעשה, התרגיל הנכון, כפי שכבר נאמר, הוא פשוט להיות קשובים לגוף שלכם ולרמת הגמישות שלכם.  

YOU MIGHT ALSO LIKE