דרמה במשפט ניקולס קרוז: ההגנה דורשת לפסול את השופטת
עורכת הדין של הרוצח מתיכון מרג'ורי סטונמן דאגלס בפלורידה זכתה לביקורת נוקבת מצד השופטת, וכעת ההגנה טוענת שמדובר בעילה לפסילתה. "את מעליבה אותה בנוכחות הלקוח שלי ואני חושבת שמגיע לי להגן על שמי הטוב", אמרה עורכת הדין

עורכי הדין של ניקולס קרוז, הצעיר שביצע את הטבח בתיכון מרג'ורי סטונמן דאגלס בדרום פלורידה ורצח 17 בני אדם, דורשים מהשופטת לפסול את עצמה מהתיק בעקבות מה שהם מכנים "השתלחות" כלפי צוות ההגנה.

מק'ניל וקרוז, מוקדם יותר השנה (צילום: AP)

בבקשה שהוגשה אמש (שישי) לבית המשפט נטען כי השופטת אליזבת' שרר "חשפה את העוינת" שהיא חשה כלפי עורכת הדין מליסה מק'ניל, ושאותה עוינת "מזהמת" את המשפט.

"מבלי שידע שבית המשפט מחזיק בדעות עוינות, הנאשם מר קרוז נאלץ לספוג מספר החלטות לא הוגנות. עם זאת, כעת ביהמ"ש חשף את דעתו על צוות ההגנה, ולמר קרוז מאמין שהחלטות אלו הושפעו מן הדעה האישית של השופטת על עורכת דינו", נכתב בבקשה.

בתגובה לכך, משרד התביעה כתב ש"הערות של ביקורת מצד השופטת אינן מהוות סיבה מוצדקת לפסילה".

מעצרו של קרוז לאחר אירוע הירי הקטלני (צילום: רויטרס)

העימות בין מק'ניל והשופטת התרחש ביום רביעי האחרון, כאשר עורכת דינו של קרוז הודיעה בפתאומיות כי ההגנה לא תזמן עדים נוספים לדוכן.

השופטת שירר גערה בה על כך: "אני רק רוצה לומד שזו אחת הדרכים הכי פחות מקצועיות לקיים דיון. ידעת שאת לא מתכוונת לזמן עדים, ואפילו אם קיבלת החלטה על כך רק הבוקר, גרמת ל-22 אנשי חבר המושבעים, עורכי הדין וכל צוות בית המשפט להגיע לכאן ולהמתין כאילו מדובר במשחק. כעת, עליי לשלוח אותם הביתה והתביעה אינה מוכנה להתקדם לשלב הבא. פשוט בזבזנו עוד יום".

בשלב זה, מק'ניל ניסתה לענות ואמרה, "אני משמשת כעו"ד במחוז זה מזה 22 שנה...", אולם שירר קטעה אותה ואמרה, "את יודעת מה? אני לא רוצה לשמוע על זה".

מק'ניל המשיכה ואמרה, "ובכן, את מעליבה אותה בנוכחות הלקוח שלי ואני חושבת שמגיע לי להגן על שמי הטוב". על כך השופטת השיבה, "את יכולה לעשות את זה בהזדמנות אחרת. לאורך המשפט את מעליבה אותי, מתווכחת איתי, יוצאת מהאולם כשאת לא מסכימה עם החלטות שלי, מגיעה באיחור וכדומה".

17 הנרצחים בטבח בדרום פלורידה (צילום: רויטרס)

כזכור, ב-14 בפברואר 2018, קרוז - אז בן 19 - הגיע לתיכון מרג'ורי סטונמן דאגלס בפארקלנד כשהוא חמוש ברובה סער, ופתח באש לכל עבר. כתוצאה מהירי נהרגו 17 בני אדם - 14 תלמידים ושלושה אנשי צוות. לאחר מכן, קרוז הצליח להימלט מבית הספר ביחד עם תלמידים אחרים, אך נעצר כעבור כשעה וחצי בעיר הסמוכה קוראל ספרינגס.

בשנה שעברה נרשמה תפנית מפתיעה במשפטו של קרוז, כאשר הרוצח - כיום בן 23 - הסכים להודות ב-17 סעיפים של רצח, 17 סעיפים של ניסיון רצח ומספר עבירות נוספות (הקשורות לתקיפת סוהר שבה היה מעורב לאחר מעצרו).

בשל כך, המשפט עבר ישירות לשלב הענישה. חשוב להבהיר כי החוק בפלורידה מחייב לקבל את הסכמתם של כל 12 אנשי חבר המושבעים על מנת שקרוז יוצא להורג. דהיינו, אם לפחות אחד מהם יתנגד לכך, קרוז צפוי להישלח למאסר עולם "בלבד".

YOU MIGHT ALSO LIKE