סגן התובע הכללי לשעבר של נבדה מואשם ברצח נערה לפני 50 שנה
ננסי אנדרסון בת ה-19 נמצאה מתה בדירתה עם 60 פצעי דקירה על גופה. החוקרים לא ויתרו, ולאחרונה השיגו דגימת DNA של טודור צ'ירילה בן ה-77 - שאכן התאימה לזו שנמצאה בזירה בשנת 1972

סגן התובע הכללי לשעבר של נבדה, שהתמודד לבית המשפט העליון של המדינה ולאחר מכן שמו נקשר לבית בושת הידוע לשמצה מוסטנג ראנץ', נעצר והואשם  ברצח אכזרי של נערה מתבגרת לפני 50 שנה בהוואי.

(צילום: AP, משטרת הונולולו)

טודור צ'ירילה ג'וניור בן ה-77, נעצר ברינו והואשם ברצח מדרגה שנייה לאחר שבדיקת DNA קישרה אותו לדקירה למוות של ננסי אנדרסון בת ה-19 בשנת 1972. 

אנדרסון, שעברה לנבדה לאחר שסיימה את לימודי התיכון במישיגן שנה קודם לכן, נדקרה יותר מ-60 פעמים בתוך דירתה בוואיקיקי ב-7 בינואר 1972. כך מסרה המשטרה.

לאחר חקירות רבות במשך שנים, הרצח שלה הפך לתיק קר, אך לפתע החוקרים פתחו את התיק מחדש וחקרו מספר חשודים במהלך השנים. הם לא ויתרו, ותשאלו מוכרי סכינים שעברו מדלת לדלת, וכמה שעות לפני הרצח הם גם עברו בביתה של אנדרסון. כמו כן, בני הזוג לשעבר שלה ומנהל הנכסים של בניין הדירות בה גרה נחקרו.

תביעות האצבע של סוחרי הסכינים נבדקו והם עברו בדיקות פוליגרף, והתוצאות לא העלו חשד נגדם. הכיוון עם שאר החשודים גם התברר כמבוי סתום. 

אז, המשטרה קיבלה מידע משמעותי המצביע כי צ'ירילה עשוי להיות חשוד. החוקרים הצליחו להשיג דגימת DNA מבנו, ג'ון צ'ירילה מניופורט ביץ', קליפורניה, בחודש מרץ האחרון - מה שזיהה את הבן כילד הביולוגי של החשוד שה-DNA שלו נמצא בזירת הפשע. מכאן, סגן התובע הכללי לשעבר הפך לחשוד העיקרי. 

בשבוע שעבר, משטרת רינו ביצעה את צו החיפוש שקיבלה מהשופט ואספה דגימת DNA ישירות מהדירה של החשוד. יומיים לאחר מכן, ב-8 בספטמבר, צ'ירילה ניסה להתאבד אך ללא הצלחה - והוא נעצר והוכנס לכלא המחוזי, שם הוא מוחזק ללא עקבות באשמת נמלט ממדינה אחרת.

צ'ירילה, עורך דין ותיק ברינו, קרסון סיטי ואזור לייק טאהו, שימש כסגן התובע הכללי לאחר הרצח של אנדרסון בסוף שנות ה-70. בשנת 1994, הוא התמודד לבית המשפט העליון בנבדה אך הפסיד. 

כאמור, זוהי לא הפעם הראשונה שצ'ירילה עומד בפני שופט. בכתב אישום פדרלי משנת 1998, התובעים האמריקאים ברינו זיהו אותו כנשיא לשעבר של חברת A.G.E, ששימשה כחזית לבוס של בית הבושת של נבדה, ג'ו קונפורט.

התובעים האשימו את קונפורט ואחרים בכך שהם הונו את הממשלה בטענה לתהליכי פשיטת רגל, כאשר בית הבושת מוסטנג ראנץ' מזרחית לרנו נתפס על ידי מס הכנסה, נמכר ואז נרכש מחדש באופן בלתי חוקי על ידי קונפורט וחבריו. 

הממשלה טענה כי קונפורט החביא את נכסיו במהלך הליכי פשיטת רגל כדי לרמות את הממשלה ולרכוש בחזרה את בית הבושת בבעלות נסתרת של A.G.E. צ'ירילה העיד כעד ממשלתי והודה כי היה מודע לכך שהתאגיד נמצא בבעלות ובשליטה של קונפורט, שנעלם ככל הנראה לדרום אמריקה בשנת 1999. 

YOU MIGHT ALSO LIKE