אחת ולתמיד: מה עדיף - נשנוש כל כמה שעות או 3 ארוחות גדולות ביום?
מחקר חדש מראה כי דווקא ארוחות קטנות במהלך היום יכולות להפחית את הסיכון למחלות לב, סכרת ועוד. אז כיצד עושים זאת? האם זה מתאים לכל אחד ואחת? הנה כל המידע שכדאי לדעת

מחקר חדש שנעשה בתחום חושף כי דווקא אכילת ארוחות קטנות ותכופות עשויה להיות הדרך הטובה והיעילה ביותר הן לירידה במשקל והן למניעת מחלות שונות. כמו כן, אכילה כזו יכולה לשפר את תחושת השובע, להגביר את חילוף החומרים, למנוע נפילות אנרגיה, לייצב את רמת הסוכר בדם ולמנוע אכילת יתר. 

על פי המחקר, אכילת ארוחות לאורך היום עשויה לשפר את רמות השומנים בדם ולהפחית את הסיכון למחלות לב. במהלך השנים, כמה מחקרים אף הראו כי אנשים המדווחים על אכילת ארוחות קטנות ותכופות, הם בעלי רמות כולסטרול טובות יותר מאלה שצורכים פחות משלוש ארוחות ביום.

מחקר אחר אשר השווה בין אכילת פחות משלוש ארוחות ביום ליותר מארבע ארוחות ביום, מצא שצריכה של יותר מארבע ארוחות מגבירה את כולסטרול HDL ומפחיתה את הטריגליצרידים בצורה יעילה יותר. כידוע, רמות גבוהות יותר של HDL קשורות לסיכון מופחת למחלות לב. 

אז איך עושים זאת? כך תוכלו למנוע עלייה במשקל לטווח ארוך:

אכילה בתדירות נמוכה יותר

אכילת ארוחת בוקר וצהריים בהפרש של 5 עד 6 שעות

הימנעות מנשנושים

צריכת הארוחה הגדולה ביותר בבוקר

צום של 18-19 שעות בלילה

כמו כן, מומחים שונים בתחום מאמינים כי אכילת ארוחות קטנות ותכופות יכולה להועיל לספורטאים. כך למשל על פי החברה הבינלאומית לתזונת ספורט, ספורטאים יכולים להפיק תועלת מאכילת ארוחות קטנות תכופות עם חלבון מכיוון שזה עשוי לסייע לשמר מסת שריר רזה. במילים אחרות, אצל ספורטאים, תדירות ארוחות גבוהה יותר עלולה להגדיל את הביצועים, לתמוך בירידה בשומן ולשפר את הרכב הגוף.

לסיכום, נראה כי אנשים שאוכלים בתדירות גבוהה יותר נוטים יותר גם לשמור על תזונה טובה. ספציפית, אלו שצורכים לפחות שלוש ארוחות ביום יש סיכוי גבוה יותר לצריכה גדולה יותר של ירקות, ירקות, קטניות, פירות, דגנים מלאים ומוצרי חלב. אנשים אלו נוטים יותר לצרוך פחות נתרן וסוכרים מוספים מאשר אלה שצורכים שתי ארוחות ביום.

YOU MIGHT ALSO LIKE