שיפור מערכת החיסון ועלייה במצב הרוח: 4 סיבות להשקיע בזוגיות שלכם
מחקר חדש חושף כי אנשים החיים בזוגיות יציבה וממושכת נהנים מבריאות יציבה, חזקה וטובה ביותר. איך זה בא לידי ביטוי? מה צריך לעשות? ריכזנו עבורכם את כל המידע הרלוונטי

מחקרים רבים עסקו בהשפעת האהבה על חיינו ועל בריאותנו, אך מחקר חדש לא רק חושף כי מערכת יחסים יציבה תורמת לבריאות הכללית שלו אלא גם יכולה להשפיע באופן ישיר על מערכת החיסון, על מצב הרוח, ועוד. הנה 4 סיבות להשקיע בזוגיות כבר היום.

מרוממת את מצב הרוח

אנשים הנמצאים במערכת יחסים זוגית טובה סובלים פחות מדיכאון לעומת אלה שלא נמצאים במערכת יחסים זוגית אוהבת. המחקר הסביר כי שהקשר והמגע המתמיד גורמים לשחרור כימיקלים התורמים לשיפור מצב הרוח.

דאגה הדדית

אנשים הנמצאים בזוגיות ארוכת טווח נמצאו בריאים יותר, בין השאר בגלל שהם נוהגים לבקש מבני הזוג שלהם לאכול בריא יותר ומדרבנים אותם לבצע בדיקות תקופתיות ועוד. 

מחזקת את מערכת החיסון

המחקר החדש הוכיח ומצא כי מערכת זוגית אוהבת וארוכת טווח מחזקת את מערכת החיסון. בנוסף,  בני הזוג נמצאו חולים פחות במחלות במשך החיים שלהם, זאת כמובן בהשוואה למי שאינו נמצא במערכת יחסים.

מרגיע

עוד מצא המחקר החדש כי זוגות המנהלים מערכת יחסים זוגית אוהבת ויציבה סובלים פחות ממתח נפשי, ישנים טוב יותר ורגועים יותר, זאת כאמור בעקבות הסיבה כי קשר ארוך טווח מספק יציבות ועקביות. עוד נמצא שלחץ הדם של אנשים שנמצאים בזוגיות יציבה  נמוך במיוחד בנוכחות בן/בת הזוג, לא משנה מה הם עושים ביחד.

לסיכום, בניגוד לסטיגמה הידועה, להתאהבות אין תאריך תפוגה והיא  יכולה להימשך עשורים רבים. המחקר החדש הוכיח כי בסקירה מוחית של אנשים מאוהבים שחיים יחד זמן רב נרשמת פעילות חשמלית מוגברת בשני אזורים במוח הקשורים בציפייה לגמול. עוד אזורים שהופכים לפעילים במוח הם גרעין הפוטמן והאינסולה. אזורים עשירים  במיוחד באוקסיטוצין, המכונה גם "הורמון האהבה" ומופרש בגוף גם בעת קיום יחסי מין או הנקה.



YOU MIGHT ALSO LIKE