בגלל אלפי המהגרים שהועברו לעיר: משלחת מניו יורק נסעה לטקסס
אחרי כמעט 2,000 חוצי גבול שהועברו מערי הגבול הדרומי אל התפוח הגדול, אנשי צוות של אריק אדמס הדמוקרטי הגיעו לאיגל פאס כדי "תשובות אמיתיות"

ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס, שלח משלחת לגבול הדרומי עבור "בדיקת עובדות", זאת חלק מהמאבק המתמשך עם מושל טקסס, גרג אבוט, שמעלה לאוטובוס מהגרים בלתי חוקיים ומסיע אותם אל התפוח הגדול, כמו גם אל וושינגטון הבירה ושיקגו.

(צילום: רויטרס)

המשלחת המורכבת מגורמים ממשרדו, נפגשה ביום שלישי עם פקידי משמר הגבול באיגל פאס, טקסס, לאורך חופי הריו גרנדה - אחת מנקודות הגבול הרואות מדי יום מאות חוצי גבול. 

בהצהרה שפורסמה על ידי משרדו של אדמס, הם האשימו את ממשלתו של אבוט בכך שהוא "לא מגיב" לשאלותיהם וכי הוא הפך את המצב "להצגה צדדית פוליטית".

"שלחנו את חברי הצוות למשימת בדיקת עובדות, לשמוע ישירות מאנשים בשטח לאורך הגבול הדרומי ולקבל את התשובות האמיתיות שאנחנו לא מקבלים מטקסס, כולל האם הם שולחים מבקשי מקלט לעיר ניו יורק גם אם אותם אנשים מעדיפים ללכת למקום אחר", אמר מזכיר העיתונות, פביאן לוי. 

"כאן, בניו יורק, נמשיך לקבל את פני מבקשי המקלט בזרועות פתוחות, ככל שנלמד יותר על ההליך, יהיו פה שותפים אמיתיים, ונראה, ממקור ראשון, את התנאים הבלתי אנושיים שעל פי הדיווחים מבקשי המקלט נמצאים תחתם במדינת טקסס".

המושל הרפובליקני הגיב למשלחת שהגיעה למדינתו, כאשר מזכירת העיתונות שלו רנה אזה פרסמה: "ההזמנה של המושל אבוט עבור המושל אדמס עדיין פתוחה, לבוא לבקר את הגבול הדרומי שלנו ולראות ממקור ראשון את ההשפעות ההרסניות של המשבר שנוצר על ידי ביידן על עיירות הגבול, שהן קטנות יותר מרובע בניו יורק - זאת במקום לשלוח את עובדיו לטיול סודי לטקסס".

משרדו של אבוט אמר כי הוא העביר כ-1,900 מהגרים לעיר ניו יורק מאז תחילת חודש אוגוסט, כמו גם יותר מ-7,000 לוושינגטון הבירה מאז חודש אפריל - אז הוא החל לשלוח חוצי גבול לערים דמוקרטיות ברחבי המדינה. כמו כן, בשבוע שעבר טקסס החלה לשלוח אוטובוסים עם מהגרים לעיר שיקגו. 

המושל אמר כי המהלך נועד להעניק הקלה עבור קהילות הגבול המוצפות במהגרים, אשר בחודשים האחרונים ראו יותר מ-200,000 חוצי גבול, ויותר מ-2 מיליון מאז החלה שנת הכספים. 

הוא גם הצביע על מעמדן של שיקגו, וושינגטון וניו יורק כערי מקלט, אשר חורטות על דגלן את הליברליות והאנושיות שבהן, ולצד זה מתעלמות מהמציאות הכואבת של התושבים. 

YOU MIGHT ALSO LIKE